مسایل نظام آموزش و پرورش احصا و بر اساس اولویت بندی پیگیری شود

رمضانی بر احصا مسائل نظام آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلف و پیگیری آنها بر اساس اولویت بندی تاکید کرد و گفت: در راستای عدالت آموزشی، همه دانش‌آموزان باید به امکانات و فرصت‌های برابر دسترسی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، مهدی رمضانی  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان ظهر یکشنبه 23 مرداد ماه در دویست و هفدهمین نشست شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به اهمیت شورای آموزش و پرورش و ضرورت سیاست گذاری مسایل مهم حوزه تعلیم و تربیت، بر تحقق مصوبات جلسات و تعیین بازه زمانی به منظور پیگیری تا حصول نتیجه و هم چنین احصا مسائل نظام آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلف، گفت: در همین راستا باید مسائل اولویت‌بندی و ضمن تمرکز بر آن، بر اساس بازه زمانی تعریف شده، اقدامات پیگیری شود.

 

رمضانی با بیان اینکه وجود مدارس سنگی و کانکسی شایسته مردم شریف استان کردستان به خصوص مرزداران غیور نیست، اظهار داشت: این موضوع باید در اولویت پیگیری باشد و علاوه براختصاص اعتبارات سفر ریاست جمهوری، از طرق دیگر هم پیگیری شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان، برقراری عدالت آموزشی و برخورداری کلیه دانش آموزان استان از امکانات و فرصت های برابر را موضوع خیلی مهم عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت تعمیم آن به کل استان، تصریح کرد: در صورت راه اندازی رصد خانه دانش آموزی، این امکان برای سایر شهرستان نیز فراهم شود.

 

 وی یکی دیگر از اقدامات لازم در آموزش و پرورش را استعداد یابی تخصصی و جهت دهی به دانش آموزان مستعد دانست و گفت: مهارت آموزی دانش آموزان باید از زمان کودکی آغاز شود.

 

 رمضانی نظام بهره وری نیروی انسانی و توجه به کیفیت کار معلمان را مهم دانست و در خصوص راه اندازی رصد خانه دانش آموزان نیز گفت : ضرورت دارد در این خصوص گردش کار تهیه و اعتبار لازم پیش بینی شود.

 

 وی در پایان افزود : باید از ظرفیت معلمان جهادی نیز در اجرای برنامه آموزشی و پرورشی استفاده شود. 

 

هاشم ناظمی جلال مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با تبریک روز خبرنگار، از همکاری و همراهی خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در راستای پوشش اخبار و برنامه‌های آموزش و پرورش تقدیر کرد.

 

وی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش و تاثیر گذاری این حوزه در برنامه‌ها و مناسبت‌ها، خواستار توجه ویژه به عرصه تعلیم و تربیت شد و گفت: در همین راستا ضرورت دارد جلسات شورای آموزش و پرورش استان به صورت منظم برگزار و ضمن سیاست گذاری، تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ و اجرایی شود.

 

مدیر‌کل آموزش و پرورش کردستان در ادامه گزارشی از مصوبات جلسه گذشته شورا، نتایج و پیگیری‌های صورت گرفته به منظور حصول نتیجه، درصد تحقق مصوبات و نحوه و میزان همکاری دستگاه‌های برون سازمانی ارائه و با بیان اینکه مصوبات شورا تا حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهد شد، خواستار حمایت استانداری و همراهی دستگاه های همکار در این خصوص شد.

 

وی یکی از موضوعات قابل پیگیری در این نشست را رفع مشکل بکارگیری نیروهای پیش دبستان شهرستان دیواندره عنوان کرد و ضمن ارایه گزارشی از وضعیت این افراد و اقدامات انجام شده، خواستار برگزاری جلسه مسئولان نظارتی استان در خصوص بکارگیری این ۵۶ نفر شد تا این موضوع به سرانجام برسد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای جلسه امروز دستور کارهایی در موضوعات مختلف پیش بینی شده است، از مسئولان مربوطه خواست نسبت به تشریح و تبیین موضوع اقدام و تصمیمات لازم در خصوص آنها اتخاذ شود.  

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز در ادامه طرح شهید رضا پناهی با هدف ساماندهی مدارس کانکسی و سنگی استان را تشریح و گفت: در همین راستا ۱۶۸ مدرسه در اولویت پیگیری قرار دارد و در این خصوص کارگروه ویژه ای تشکیل شده است.

 

 وی سپس گزارشی از هزینه کرد اعتبارات ملی و استانی در پروژه های اجرا شده و در حال اجرا، پروژه های قابل بهره برداری برای مهر 1401 و هم چنین وضعیت جذب اعتبارات از سازمان نوسازی کشور به صورت مقایسه ای به نسبت سایر استانها ارائه کرد.

 

 غلامعلی کرمی نیاز سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست گزارشی از استقرار قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در استان ارائه و نحوه اجرای طرح توسعه و تحول اجتماع محور جهت فراهم نمودن زمینه عدالت تربیتی با مشارکت ارگان ها و دستگاه های ذیربط و نحوه همکاری دستگاه ها را تشریح کرد.

کد خبر 1205499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha