تشکیل شورای علوم فناوری دفاعی با حضور پنج وزیر

سردار مهدی نژاد از تشکیل شورای علوم فناوری دفاعی با حضور پنج وزیر و فرماندهان لشکری و کشوری با هدف گسترش تحقیقات علمی، فناوری و دفاعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سردار مهدی نژاد، معاون علمی و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح در دومین جشنواره امام علی (ع) گفت: ما در حوزه تحقیقات صنعتی جشنواره سلمان را برگزار می کنیم و همچنین جشنواره امام علی (ع) در حوزه تحقیقات بین صنعتی و تبیین جایگاه در سطح نیروهای مسلح برگزار می شود.


معاون علمی و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اهمیت موضوعات غیر صنعتی در استحکام درونی نیروهای مسلح بسیار موثر است و بر این اساس مقرر شد تا جشنواره امام علی (ع) نیز به صورت مجزا برگزار می شود زیرا با مدیریت و هژمونی کشورها و الگوسازی در حوزه مدیریت تکنیک در ارتباط است.

 

سردار مهدی نژاد با بیان اینکه علوم انسانی در کشور ما متاسفانه شناخته شده نیست، تصریح کرد: علوم انسانی آثار عظیمی می توند داشته باشد که منجر به پیشرفت در تمام حوزه ها می شود. علوم انسانی جایگاه عظیمی دارد و باعث جهش و تحول در حوزه اندیشه ای و مبنایی است.

 

وی ادامه داد: علوم انسانی مدل و الگوی پیشرفت در حوزه قدرت اقتصادی، نظامی و سیاسی ارایه می دهد.

 

وی ادامه داد: جشنواره هایی از نوع جشنواره امام علی در راستای شفاف سازی، شاخص سازی و برجسته سازی گام می بردارند و انگیزه برای به اشتراک گذاشتن دستاوردها را افزایش می دهد. این جشنواره در 30 محور در تقویت کار تحقیقاتی موثر است و چرخه کاملی از ایده تا مصرف را در بستر تحقیقات و پژوهش شکل می دهد.

 

وی گفت: ما در حوزه بین المللی نیز باید رویکردها را در حوزه علوم انسانی تحقیقات محور ارتقا دهیم.

 

سردار مهدی نژاد تصریح کرد: در چهارچوب نقشه جامع علمی و دفاعی شورای علوم فناوری دفاعی تشکیل می شود که این شورا متشکل از 5 وزیر، 2 نماینده از شورای عالی انقلاب فرهنگی، فرماندهان لشکری و کشوری از نیروهای مسلح هستند که هدف این شورا گسترش تحقیقات علمی، فناوری و دفاعی است.

کد خبر 1205526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha