شرط هدایت الهی، اخلاص برای خداوند است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شرط هدایت الهی، اخلاص و کار خالصانه برای خداوند متعال است و هر کس برای خدا قدم بردارد، پروردگار خود راه را به او نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، مجید زجاجی در مراسم سوگواری و قرائت زیارت عاشورا در خانه تاریخی آل یاسین کاشان گفت: بر اساس آیات قرآن، شرط هدایت الهی، اخلاص و کار خالصانه برای خداوند متعال است و هر کس برای خدا قدم بردارد، پروردگار خود راه را به او نشان می‌دهد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: این وعده الهی شامل تمام شئون زندگی از جمله تحصیل، ازدواج، کار و غیره می شود لذا اگر نیت ما صبغه غیر الهی داشته باشد، انتظار تحقق این وعده الهی برای ما دور از دسترس خواهد بود.

 

زجاحی در بخش دیگری از سخنانش گفت: انسان آزاد آفریده شده است و در پذیرش دین هم آزاد است اما پس از انتخاب باید رسم بندگی را به جای آورد و مطیع خدا باشد.

 

این پژوهشگر حوزه دین ادامه داد: خداوند برای هدابت بشر ۱۲۴ هزار پیغمبر را فرستاد که ۵ تن از آنان اولوالعزم بودند و پرونده نبوت با بعثت پیامبر خاتم حضرت محمد(ص) بسته شد، اما مسیر هدایت بشر از طریق ۱۲ امام دنبال شد.

 

زجاجی افزود: پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) چالش‌های اجتماعی و سیاسی جامعه اسلامی را فرا گرفت که ظهور و بروز انحرافات و بدعت‌ها از جمله آن ها بود.

 

وی افزود: این بدعت ها در زمان یزید به اوج خود رسید و دین در معرض خطر نابودی قرار گرفت و اگر قیام سید الشهدا(س) نبود چیزی از دین باقی نمی ماند، لذا خون سیدالشهدا و یاران باوفایش اسلام را از خطر نابودی نجات داد.

 

آیین سوگواری میراث مرثیه همراه با قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی مذهبی همه روزه در دهه دوم محرم به همت شهرداری کاشان در خانه تاریخی آل یاسین این شهرستان برگزار می شود.

کد خبر 1205586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha