حمایت از تولیدگنندگان بومی بستر رونق اشتغال و اقتصاد در جامعه است

حمایت از کارآفرینان بومی بستر رونق تولید و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در جامعه است.

خبرگزاری شبستان _ خرم آباد؛ تقویت بنگاه های اقتصادی بومی و کوچک می تواند بستر رونق اشتغال، اقتصاد و بهبود معیشت مردم باشد.

 

هر بنگاه اقتصادی کوچک می‌توانند یک زنجیره تولید را تشکیل داده و هر کدام بخشی از تولید را بر عهده بگیرند و همین امر خود باعث افزایش رونق صنعتی خواهد شد.

از سویی دیگر بنگاه‌های کوچک و متوسط می‌توانند در کنار واحدهای بزرگ راه‌اندازی شوند و بخشی از تولید را انجام دهند که در این مساله با تخصص‌گرایی که صورت می‌گیرد باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید می‌شود.

با توجه به توانایی‌های صنایع کوچک و نقش آنها در ایجاد اشتغال و افزایش تولید لازم است در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها توجه ویژه‌ای به صنایع کوچک شود.

 با توجه به  نقش شیلات در تامین قسمتی از پروتئین با ارزش جامعه و حصول منابع ارزی و درآمد ملی بر هیچ کس پوشیده نیست و صنعت شیلات می‌تواند نقش بسیار مهمی در درآمدزایی، اشتغال و تامین نیازهای پروتئینی مردم داشته باشد.

مواردي همچون ایجاد اشتغال، جلوگيری از مهاجرت به‌وسيله جذب و اشتغال افراد، حفظ حدود مرزهای ملی، ممانعت از انحرافات اجتماعی مانند قاچاق از پيامدها و اثرات شيلات است.

در این زمینه با یکی از فعالان عرصه تولید ماهی قزل آلای رنگین کمان آشنا خواهیم شد.

« محمد بیرانوند» در رشته کارشناسی شیلات تحصیل کرده است، در خصوص زمینه فعالیت اقتصادی خود می گوید: در زمان شروع کار با یک استخر بدون تجهیز و بدون دیوار کشی داخلی به صورت نیمه کار و ناتمام شروع کردیم.

وی افزود:  طی سال های ۹۱ و ۹۲ با کمک مسئول بسیج سازندگی ناحیه بروجرد تسهیلات تحت عنوان اقتصاد مقاومتی برای تجهیز و دیوارکشی، ریختن بچه ماهی، خرید ادوات راه اندازی و بهره برداری آن دریافت کردیم.

بیرانوند ادامه داد: تا قبل از کمک سپاه  و بسیج سازندگی یا تولید نداشتیم یا اگر تولیدی بود به صرفه نبود چون تجهیزاتی نداشتیم و اصولی مکان ما ساخته نشده بود.

وی افزود: بعد هم با تلفات مواجه شدیم که با کمک بسیج سازندگی و با حمایت های بی دریغ آن ها توانستیم مشکلات را برطرف کنیم و تولید و اشتغال خوبی داشته باشیم و به کارمون ادامه بدیم.

این کار آفرین اذعان داشت: هم اکنون حدود دو یا سه نفر به صورت مستقیم و ۵ نفر به صورت غیر مستقیم در این کارگاه مشغول کار هستند تولید و سود دهی این کارگاه بسیار عالی بود تا سال ۹۶ و از سال ۹۶ به بعد با گران شدن بی رویه خوراک و بچه ماهی و هزینه‌های جاری با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنیم.

وی ادامه داد: با وجود این مشکلات تولید را متوقف نکردیم و با توکل به خدا به کارمون  ادامه دادیم.

بیرانوند افزود: تولید سالانه ما در واقع دوره ای ولی میانگین تولید در سال حدود ۱۰ تا ۱۵ تن در سال است که به صورت ماهی پروار وارد بازار می‌شود هزینه و سودکارفرمامیانگین ماهانه حدود ۵ میلیون تومان برای کارفرما می باشد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود این شرایط خدا رو شاکرهستیم و در پایان ازسپاه و بسیج سازندگی ناحیه بروجرد کمال تشکر و قدردانی دارم که علاوه بر پرداخت تسهیلات در زمینه ی گرفتن مجوز به بنده خیلی کمک کردند که جا داشت از آنها تشکر وقدردانی کنم.

کد خبر 1205674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha