چراغ جشنواره قصه‌گویی در خراسان شمالی روشن شد

چراغ بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با هدف بهره‌گیری از منابع دینی، قرآنی و ادبیات دفاع مقدس در خراسان شمالی روشن شد.

«فرهاد آقابیگی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه استفاده از خلاقیت و نوآوری در جشنواره قصه‌گویی مورد تأکید است، گفت: امسال قصه‌گویی ملی برای سه گروه سنی نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال،  بزرگسالان ۱۸ سال به بالا و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها است.

 

به گفته‌ وی در بخش «بین‌الملل» جشنواره قصه‌گویان حرفه‌ای ایران و کشورهای دیگر شامل برگزیدگان سطوح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی جشنواره‌های پیشین، قصه‌گویان و مجریان حرفه‌ای و قصه‌گویان علاقه‌مند از سایر کشورها به رقابت خواهند پرداخت.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی به بخش‌های قصه‌گویی «آیینی‌سنتی» و «قصه‌گویی زبان اشاره» اشاره کرد و گفت: بخش «آیینی‌سنتی» جشنواره هم شامل اجرای قصه‌گویی با نگاه به سنت‌ها و آیین‌های دینی و ایرانی، در یکی از شیوه‌های نقالی، پرده‌خوانی و یا شمایل‌گردانی است که ویژه‌ی نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال و بزرگسالان ۱۸ سال به بالا است.

 

وی همچنین به بخش‌های «قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای» و پادکست هم اشاره و بیان کرد: قصه‌گویان در این بخش هیچ محدودیتی ندارند و همه می‌توانند در یک ویدئوی ۹۰ ثانیه‌ای، برش یا بخشی از زندگی خود را روایت و‌ در سامانه‌ جشنواره بارگزاری کنند.

 

وی اضافه کرد: «پادکست قصه‌گویی» هم ویژه‌ قصه‌گویان علاقه‌مند سراسر کشور است و علاقه مندان می‌توانند قصه‌ای را به صورت صوتی و در قالب یک پادکست ارائه ‌کنند و زمان پادکست‌ها هم باید حداقل سه و حداکثر ۳۰ دقیقه باشد.

 

آقا بیگی خاطرنشان کرد: تا پایان مردادماه علاقه مندان باید در بخش ملی نسبت به ثبت نام اقدام کنند و ‌در سایر بخش ها هم ۳۱ شهریور امکان بارگذاری آثار در سامانه جشنواره فراهم است.

 

به گفته‌ وی مرحله‌ استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهرماه برگزار می‌شود و‌ در نهایت همزمان با شب یلدا مرحله بین المللی در تهران برگزار خواهد شد.

 

 

کد خبر 1205692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha