وجوهات شرعی منبعی برای ترمیم شکاف طبقاتی/ اختتامیه جشنواره زکات در کرمان برگزار می شود

عسکری نژاد با اشاره به اهمیت وجوهات شرعی در ترمیم شکاف طبقاتی، به طور خاص به فریضه زکات اشاره و اعلام کرد: استان کرمان پنجمین استانی است که جشنواره زکات را با برنامه های متعددی برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ ناصر عسکری نژاد، دوشنبه(۲۴ مرداد) در نشست خبری با بیان اینکه وجوهات شرعی منبع مالی قابل توجهی است تا از آن برای ترمیم شکاف طبقاتی و رفع فقر بهره بجوییم؛ افزود: آیات و روایات زیادی درباره پرداخت زکات وجود دارد که بر همین اساس کمیته امداد یکی از برنامه ها را جمع آوری زکات قرار داده است.

 

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)استان کرمان با اشاره به شکل گیری شورای زکات که عمده مسائل و پیگیری ها به عهده آن است؛ به درآمدهای زکات در سال گذشته اشاره و بیان کرد: در مجموع ۱۰۵ میلیاردتومان زکات واجب و مستحب و فطریه و کفارات جمع آوری شد.

 

 

وی ادامه داد: ۱۳ میلیاردتومان آن زکات واجب، ۸۴ میلیارد تومان زکات مستحب و مابقی هم کفاره و فطریه بود که ۹۱.۱ از کل زکات جمع آوری شده برای محرومین در بخش های جهیزیه، درمان، تحصیل، مسکن مددجویان، سرویس بهداشتی، کمک های معیشتی و موردی و... و  ۸.۹ برای پروژه های عمرانی با نظر شورای زکات برای ساخت خانه عالم، غسالخانه و... هزینه شده است.

 

 

عسکری نژاد با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ زکات که زمینه را برای حضور و مشارکت خیرین نیز فراهم می کند؛ اظهار کرد: به نظر من زکات، واجب فراموش شده نیست زیرا کارهای زیادی درباره آن انجام شده هر چند با آنچه که باید باشد فاصله زیادی داریم.

 

وی اظهار کرد: استان کرمان پنجمین استانی است که جشنواره زکات را با برنامه های متعددی برگزار می کند که محور اصلی آن تشکیل کمیته علمی پژوهشی بود و جمع آوری مقالات علمی با همکاری حوزه و دانشگاه بود که از مجموع ۸۲ مقاله وصول شده، ۳۴ مقاله به مرحله داوری رسید و ۳ اثر برتر روز برگزاری اختتامیه جشنواره معرفی و تجلیل می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)استان کرمان افزود: بخش دوم جشنواره آثار هنری و رسانه ای در ۶ مقوله شعر و داستان نویسی، طراحی و نقاشی، کلیپ، موشن گرافی، عکس و دلنوشته بود که بیش از یک هزار اثر دریافت شد که در هر محور برگزیدگانی معرفی و تجلیل می شوند.

 

وی از برگزاری آیین پایانی این جشنواره در پنجشنبه هفته جاری در مصلی امام علی علیه السلام و با حضور ائمه جمعه و فرمانداران استان، میهمانانی از پنج استان مجاور و از تهران همراه با رونمایی از طرح qr، تجلیل ار فعالان زکات، میثاق نامه زکات با شهید حاج قاسم سلیمانی و افتتاح یکی از پروژه های عمرانی انجام شده از محل زکات در شهرستان نرماشیر خبر داد.

 

 

 

کد خبر 1205704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha