تغییر وضعیت قراردادی فرزندان شهداء و جانبازان بنابر قانونی الزامی است/ البرز ۱۰۵۴ آزاده دوران دفاع مقدس دارد

سلیمانیان با اشاره به اهمیت تغییر وضعیت قراردادی فرزندان شهداء و جانبازان بنابر قانونی الزامی و مطالبه عمومی است گفت: در استان البرز دستگاه هایی هستند که هنوز نسبت به تغییر وضعیت قرارداری فرزندان شهدا و جانبازان اقدام نکرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « رستم سلیمانیان» طی نشست خبری که دوشنبه ۲۴ مرداد در سالن اجتماعات این اداری کل برپا شد گفت: یکی از تکالیف و موظفه های دستگاه های اجرایی اعم از آبفا، برق، گاز و دیگر دستگاه ها تغییر وضعیت قراردادی فرزندان شهداء و ایثارگران به رسمی است. 

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: استان البرز از جمله استان‌های پیشگام پیش از انقلاب و پس از انقلاب است، که در طول دوران دفاع مقدس با مجاهدت و ایثار توانسته اند گام های موثر و مهمی را بردارند. 

 

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان رسالتی شاخص برای اصحاب رسانه بیان کرد: استان البرز ۵ هزار و ۲۵۰ شهید، ۱۳ هزار حانباز و یک هزار و ۵۴ آزاده و ۱۳۲ شهید مدافع حرم دارد. 

 

 

به گفته رستمیان شهداء و ایثارگران سرمایه اجتماعی استان البرز هستند؛ تلاش و مقاومتی که آزادگان در زندان های رژیم بعث داشتند و ۱۵ شهید از البرز جزء آزادگان بودند قابل تقدیر و تکریم است.


وی با اعلام این خبر که در البرز ۱۰۷ آزاده متوفی داریم توضیح داد: ضروری است فرهنگ‌ مجاهدت و ایثار و از خودگذشتگی را با معرفی شهدا و جانبازان برای نسل های بعد به یادگار بگذاریم.

 

وی یادآور شد: فرهنگی که در دوران مقدس حاکم بود باعث این مقاومت شد و امروز امنیت و آسایش امروز مرهون ایثار و رشادت رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند.

 

رستمیان تصریح کرد: امروز برای معرفی جایگاه دوران دفاع مقدس برای نسل نوپایی که در گام دوم انقلاب اسلامی قرار دارد مسئولیت داریم در این مسیر ضروری است تا با همراهی و همگامی اصحاب رسانه این مهم تبیین شود. 


مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان البرز خاطرنشان کرد: به دستور ریاست جمهوری به تمام دستگاه های اجرایی نسبت به تکریم‌ و تجلیل آزادگان‌ابلاغ شده است، همچنین همایشی ویژه آزادگان در منطقه کردان انجام می گردد و ذیل آن نیز تبلیغات محیطی رسالت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت اانجام می شود.

 

 

کد خبر 1205714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha