سوگواره شعر، مرثیه و سرود عاشورایی «ما ملت امام حسینیم» در بشرویه برگزار می شود

سرهنگ حسنی گفت: سوگواره شعر، مرثیه و سرود عاشورایی «ما ملت امام حسینیم» در راستای ویژه برنامه های کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید شهرستان بشرویه ۲۵ مردادماه با حضور شاعران آئینی در این شهرستان برگزار می شود.

سرهنگ «مهدی حسنی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: در طول تاریخ مشاهده کرده ایم که اشعار حماسی واقعه کربلا، عامل مهمی در ماندگاری و جاودانگی نهضت حسینی یوده است.

 

فرمانده سپاه بشرویه با اشاره به برگزاری سوگواره شعر، مرثیه و سرود عاشورایی در بشرویه گفت: این سوگواره با عنوان «ما ملت امام حسینیم» در راستای ویژه برنامه های کنگره سرداران و 154 شهید شهرستان بشرویه برگزار می شود.

 

وی در خصوص زمان برگزاری این سوگواره عنوان کرد: سوگواره «ما ملت امام حسینیم» روز سه شنبه 25 مردادماه با حضور شاعران و هنرمندان این شهرستان و جمعی از دانش آموزان علاقمند به حوزه شعر در بشرویه برگزار خواهد شد.

 

مسئول برگزاری کنگره سرداران و 154 شهید بشرویه ادامه داد: در این مراسم 6 نفر از شاعران آئینی و برجسته شهرستان بشرویه به همراه یک نفر از دانش آموزان شاعر این شهرستان به سرودن اشعار خود در زمینه حماسه عاشورا و نهضت حسینی خواهند پرداخت.

 

سرهنگ حسنی در پایان گفت: شعر ابزاری نافذ و رسا است که انتقال پیام عاشورا و نهضت حسینی به نسل های مختلف را بر عهده دارد و تاکنون توانسته در این زمینه موفق عمل کند و در بشرویه نیز شاعران بزرگی وجود دارند که در زمینه شعر عاشورایی تاکنون اشعار بسیاری سروده اند.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1205735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha