بنیاد حامیان پیام نور از دانشجویان کم بضاعت حمایت می کند

رئیس دانشگاه پیام نور همدان گفت: بنیاد حامیان پیام نور با هدف حمایت از دانشجویان نخبه و کم بضاعت در دانشگاه پیام نور فعال است.

به گزارش خبرگزاری  شبستان از همدان، «علی حسین محمدظاهری»  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی است که ۳۰ درصد دانشجویان کشور را به تعداد ۴۰۰ هزار نفر دارد، اظهار کرد: دانشگاه بزرگ پیام نور جزو دانشگاه‌های برتر قرار گرفته و بر اساس معیار خارجی رتبه ۲۲ را دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور همدان افزود: این بنیاد در راستای توسعه همه جانبه دانشگاه پیام نور راه‌اندازی شده است و دانشجویان این دانشگاه اهل علم و سخت کوش هستند و در محل سکونت خود و به دور از اسیب های اجتماعی مشغول تحصیل هستند و در مقاطع تحصیلات تکمیلی موفقیت های قابل توجهی را کسب می کنند.

وی با بیان اینکه کمترین شهریه دانشگاه های کشور مختص دانشگاه مردمی پیام نور بوده که مولود انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: در دانشگاه پیام نور دانشجویان اهل علم و نخبه از قشرهای مختلف در حال تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان به بیان اینکه تسهیل در تغییر رشته یکی از ویژگی‌های بارز دانشگاه پیام نور است افزود: این مرکز آموزشی پایین‌ترین نرخ شهریه را دریافت می‌کند و بدون محدودیت نفرات، وام در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

محمدظاهری از فعالیت بنیاد حامیان دانشگاه پیام نور در راستای حمایت از دانشجویان بی‌بضاعت خبر داد و افزود:‌ چندین خیر از طریق این بنیاد از دانشجویان ناتوان مالی حمایت می‌کنند تا  آنها در تحصیل دغدغه خاطر نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امکان انتقال و مهمان دائم بودن برای دانشجویان از دیگر تسهیلات دانشگاه پیام نور است گفت:  پیام نور سرانه فضای آموزشی بسیار خوب و آزمایشگاه‌های آموزشی و تحقیقاتی مطلوب دارد.

آزمایشگاه‌های تحقیقاتی پیام نور همدان در غرب کشور بی نظیر است

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان با بیان اینکه آزمایشگاه‌های تحقیقاتی پیام نور استان در غرب کشور بی‌نظیر است افزود: ۵۲۰ هزار متر مربع فضای فیزیکی در اختیار  پیام نور استان است که ۸۵ هزار متر مربع آن فضای آموزشی است.

محمدظاهری با اشاره به اینکه خوشبختانه در حال حاضر کمبودی به لحاظ کلاس، آزمایشگاه و سرانه فضای سبز و آموزش نداریم، ضمن اینکه پروژه‌هایی در دست اقدام است و به سرانه اضافه خواهد شد عنوان کرد: چندین پروژه‌ عمرانی در دست اقدام است که دستاورد سفر اخیر ریاست جمهوری نیز این بوده که سرعت بیشتری یابند.

وی با بیان اینکه استان همدان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر دانشجو در مقطع کارشناسی و یک‌هزار و ۲۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد پیام نور دارد گفت:‌ این دانشگاه با توجه به شعار سال نیز در خصوص  مسئله دانش‌بنیان ورود جدی داشته است.

محمد ظاهری با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور همدان در حوزه فرهنگی سرآمد است و در مسابقات قرآن کریم و حفظ و قرائت، دانشجویان صاحب امتیاز هستند گفت: در حال حاضر ۱۳۶ رشته محل داریم و  ۵۹ رشته کارشناسی و ۴۳ رشته کارشناسی ارشد در استان فعال است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان با اشاره به اینکه تمام مراکز پیام نور استان طبق قوانین ترم تابستانی ارائه می‌دهند و ملزم به ارائه آن نیز هستند خاطرنشان کرد:۲۳ نشریه در دانشگاه فعال است که دو سال پیش در این حوزه در کشور برتر شناخته شدیم.

 

 

کد خبر 1205775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha