امنیت جامعه و مردم؛ خط قرمز پلیس است

سردار عبدی با تاکید بر اینکه امنیت خط قرمز پلیس است از شهروندان درخواست کرد، در صورت مشاهده هرگونه شرارت و ناامنی در اسرع وقت مراتب را از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «حسین عبدی» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه امنیت خط قرمز پلیس است از شهروندان درخواست کرد، در صورت مشاهده هرگونه شرارت و ناامنی در اسرع وقت مراتب را از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌‌شرقی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی ما ترویج احساس امنیت در بین مردم است، خاطرنشان کرد: بحث سلامت و امنیت هر دو در حفظ و تعالی بشر نقش کلیدی دارند؛ اگر امنیت وجود نداشته باشد، تمام مسیرهای رشد و تعالی با مشکل مواجه خواهند شد.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال ۷۲۴ هزار و ۲۷۴ تماس با سامانه ۱۱۰ مرکز فوریت‌های پلیسی استان گرفته شده است، متذکر شد: از این تعداد، ۳۱۲ هزار و ۵۴۲ تماس (حدود ۵۰ درصد تماس‌ها) منجر به عملیات پلیس شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌‌شرقی همچنین تصریح کرد: امسال ۸۸۶ کیلو انواع مواد مخدر در استان آذربایجان‌شرقی کشف شده است که در این رابطه ۲ هزار و ۳۴۷ نفر در رابطه با جرائم مواد مخدر دستگیر شدند، ضمن این‌که ۳ هزار و ۳۰۸ معتاد متجاهر دستگیر و به کمپ‌های ترک اعتیاد تحویل داده شده‌اند.

سردار عبدی در مورد مراجعات به کلانتری‌ها، خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۳۷۹ هزار نفر به کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها مراجعه کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد بیشتر شده و در این زمینه ۹۳ هزار و ۸۲۸ فقره پرونده با موضوعات مختلف تشکیل شده که در بیش از ۵۰ درصد به سازش طرفین ختم شده است.

فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: در حوزه پلیس فتا نیز یک هزار و ۸۷۹ فقره پرونده تشکیل شده که یک‌هزار و ۶۸۴ پرونده با دستگیری و شناسایی ۵۳۳ متهم به نتیجه رسیده است.ذنشر اکاذیب، برداشت از حساب و پیامک‌های جعلی از دیگر جرم‌های رایج این حوزه است.

وی با تاکید بر اینکه سرقت یکی از جرائمی است که احساس ناامنی در جامعه را افزایش می‌دهد یادآور شد: در سال ۹۷، ۴۴ درصد سرقت‌ها مربوط به سرقت خودرو می‌شد اما در حال حاضر به ۳۴ درصد کاهش یافته است.

سردار عبدی ابراز کرد: در این میان، ۲۴ درصد سرقت مربوط به وسایل خودرو و تنها ۱۰ درصد مربوط به سرقت خودرو است که در این زمینه مالکان خودرو برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی باید دقت لازم را به خرج داده و خودروی خود را در پارکینگ‌ها پارک کنند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌‌شرقی ادامه داد: سامانه ۱۹۷ ناظر بر اقدامات ۱۱۰ است که در چهار حوزه انتقادات، پیشنهادات، شکایت و تقدیر در حال ارائه خدمات به شهروندان می‌باشد که در این میان، شکایت از پلیس در سامانه ۱۹۷، ۱۷/۷ درصد و تقدیر از پلیس ۱/۲ درصد بوده است.

وی از دستگیری ۱۲۸ نفر اراذل و اوباش در استان خبر داد و گفت: پلیس در خصوص امنیت و آرامش افراد جامعه با کسی تعارف و مماشات نداشته و با مخلان نظم و امنیت جامعه برخورد قانونی و سخت خواهد کرد. 

عبدی در بخش دیگری از سخنان خود از استقرار یگان‌های ویژه پلیس در محدوده معدن طلای اندریان برای ساماندهی و برخورد با حفاران غیرمجاز و دست اندازان به ثروت ملی در این معدن خبر داد و بر عزم راسخ پلیس برای حل ریشه‌ای حواشی این منطقه تاکید کرد.

وی افزود: حواشی معدن طلای اندریان، مساله و موضوع مهم و حیاتی استان به شمار می رود که خوشبختانه با ورود و دستور جدی مدیریت ارشد استان و نهادها و دستگاه‌های قضایی، انتظامی و امنیتی با جدیت دنبال می‌شود و تاکنون نیز اقدامات زیربنایی قابل توجهی در این زمینه صورت گرفته است.

عبدی در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل بیش از یک هزار پرونده قضایی و دستگیری ده ها نفر از متخلفان و حفاران غیرمجاز در این معدن خبر داد و گفت: در پیگیری‌های قضایی و انتظامی، هم با حفاران غیرمجاز و هم با استحصال کنندگان غیرقانونی طلا در اندریان برخوردهایی صورت گرفته و پرونده های تشکیل یافته به مراجع قضایی ارجاع شده است.

فرمانده انتظامی استان در ادامه همچنین با اشاره به تعطیلی تعداد قابل توجهی از کارگاه های فرآوری و استحصال طلا در تبریز و منطقه اندریان خبر داد و تصریح کرد: در این مدت، تعداد ۳۰ کارگاه غیرمجاز استحصال و فرآوری طلا در منطقه اندریان، شهرهای اطراف و تبریز شناسایی و پلمب شده است.

عبدی با اشاره به این که موضوع حفاری‌های غیرمجاز در معدن طلای اندریان جرم انگاری شده است، خاطرنشان کرد: ابهامات بسیاری پیرامون معدن اندریان و حفاران غیرمجاز فعال در این منطقه وجود دارد که در روند برخوردهای قضایی، اقدامات قانونی در این خصوص در حال انجام است. 

کد خبر 1205788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha