دبیرخانه سند راهبردی اربعین در ایلام راه اندازی می شود/ مهران شهری فرهنگی است

امامی با بیان اینکه استان ایلام دبیرخانه سند راهبردی اربعین می شود، گفت: شهر مهران با توجه به نقش آن دوران دفاع مقدس، تبلور رشادت ها و ایثارگری های مردم آن و تردد زائران ایرانی و عراقی در طول سال به ویژه اربعین حسینی، یک شهر فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام،  «سید مجید امامی» دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، ظهر امروز(۲۴ مرداد) در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهران با حضور امام جمعه و فرماندار  این شهرستان شرکت کرد.

 

وی با بیان اینکه واقعیت این است که مرز مهران به خاطر تبلورش در سال های دفاع مقدس و  تردد و قدمگاه زائران ایرانی و عراقی در طول سال و به ویژه در ایام اربعین حسینی، یک شهر، فرهنگی است، گفت: امروز مهران از شهرت کشوری و بین المللی برخوردار است و این موضوع یک فرصت بزرگ برای اجرای فعالیت های فرهنگی است.

 

 امامی تاکید کرد: زیارت اربعین رزمایش مقاومت در برابر تحریم، استکبار و فسادهای فرهنگی و سیاسی است، از طرفی تبلیغات دشمنان نظام و انقلاب اسلامی علیه ایران در کشور عراق، ناجوانمردانه است و باید با کار فرهنگی این مسئله برای مردم کشور عراق تبیین شود.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خاطرنشان کرد: مبلمان شهری مهران باید منطبق با پیاده روی عظیم اربعین باشد، تابلوهای ورودی و سازه های موقت می تواند با محتوای اربعین و ابزارهای تبلیغاتی ساخته شود.

 

وی افزود: روز استان ها در تقویم‌ رسمی کشور به کمک شورای فرهنگ عمومی استان ها در حال طراحی و پیگیری است و روز استان ایلام هم از این قاعده مستثنی نیست.

 

امامی گفت: سند راهبردی ارتقای فرهنگی رویداد زیارت اربعین تصویب شده بود اما ابلاغ نکردیم تا اصلاحاتی در متن آن صورت گیرد، ظرف هفته های آتی با اصلاحات تازه تصویب خواهد شد که یک سند جامع فرهنگی و هویتی است و دبیرخانه دائمی ویژه برای پیگیری این سند استان ایلام خواهد بود.

 

وی بیان کرد: تا خدمات مطلوب به زائران راه های دشواری در پیش داریم اما تاکید ما بر روی کارهای فرهنگی است، امیدواریم فعالیت هایی مانند تعزیه، اجرای سرود و ارائه آثار تجسمی در ایام اربعین بیش از سال های گذشته با برنامه ای منسجم اجرا شوند.

 

گفتنی است، در پایان این نشست« سید مجید امامی» دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور  از سرکار خانم «صدیقه بشارتی» به عنوان فعال قرآنی و فرهنگی شهرستان مهران تجلیل کرد.

 

کد خبر 1205843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha