امکان برقراری تماس با ۱۱۲ در جاده آبگرم لوت فراهم شود

ولی‌زاده گفت: در آبگرم معدنی لوت به طور میانگین، ماهانه دو تا سه نفر درگیر سیلاب، هشدارهای هواشناسی و تلفات جاده ای می شوند اما امکان تماس اضطراری با ۱۱۲ فراهم نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «محمد ولی‌زاده» امروز (24 مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن قدردانی از تلاش خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی، اظهار کرد: به ندرت بعد از فعالیت های خبرنگاری و اطلاع رسانی، در یک نقطه حادثه‌خیر، دو بار حادثه اتفاق افتاده که همه این موارد به دلیل اطلاع رسانی بوده است.

 

وی افزود: جمیعت هلال احمر در کمترین زمان ممکن، خدمات امدادی را باید انجام دهد لذا یکی از وظایف هلال احمر آموزش همگانی است که باید محقق شود.

 

رئیس جمعیت هلال احمر خوسف افزود: با توجه به اهداف هلال احمر تمامی فعالیت ها بر پایه آموزش های امدادی است و تلاش داریم تا حداقل چند نفر در روستاهای شهرستان برای نجات افراد درگیر حادثه، این آموزش ها را فرا بگیرند.

 

ولی‌زاده با بیان اینکه مجموعه فعالیت‌های هلال احمر کار یک نفر نیست بلکه مجموعه ای داوطلبانه پای کار امدادرسانی هستند، گفت: برنامه ها و تجربیات هلال احمر سبب نجات یک نفر می‌شود این علم به طرق مختلف برای افراد مهد کودک و نونهالان، نوجوانان و جوانان، امدادگران و نجاتگران با توجه به نوع فکر و توانایی آن‌ها ارایه می شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه شهروندان در شرایط اضطراری می‌توانند برای درخواست کمک و یا دریافت خدمات تخصصی و امدادی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با شماره 112 تماس حاصل نمایند، گفت: مردم مي‌توانند گزارش حوادث و نياز به امداد‌رساني خود را بدون وجود سيم كارت به این شماره اعلام كنند.

 

ولی‌زاده با بیان اینکه در آبگرم معدنی لوت (منطقه گردشگری خوسف) به طور میانگین، ماهانه دو تا سه نفر درگیر سیلاب، هشدارهای هواشناسی و تلفات جاده ای می شوند اما امکان تماس اضطراری با 112 فراهم نیست، گفت: بیشه و دم روباد(حسن‌آباد) در منطقه ماژان هم در صورت بروز حوادث این امکان وجود ندارد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1205854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha