بیش از ۵۰ مسجد در واحدهای اقتصادی بزرگ اصفهان راه اندازی شده است

مداحی با اشاره به فعالیت های فرهنگی مراکز اقتصادی گفت: بیش از ۵۰ مسجد در واحدهای اقتصادی بزرگ استان اصفهان راه اندازی شده که به صورت فصلی از آن بازدید می شود.

«میثم مداحی« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به فعالیت های فرهنگی در شرکت ها بزرگ تولیدی و اقتصادی استان اصفهان اظهارداشت: بیش از 50 مسجد در واحدهای بزرگ اقتصادی تشکیل شده و اقامه نماز جماعت و فعالیت های فرهنگی در این مراکز برای نیروهای کار انجام می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: به صورت فصلی از این مراکز بازدید شده و با تشکیل ستاد اقامه نماز اداره کل و پیگیری مصوبات فرهنگی وضعیت ارائه خدمات در این حوزه مورد بررسی قرار می گیرد.

 

وی با بیان اینکه ارائه خدمات فرهنگی به نیروها در واحدهای دارای بالای 50 نفر جمعیت کارگری مورد توجه بوده، تصریح کرد: اختصاص یک مکان برای نمازخانه و مسجد آن واحد لازم و یک نفر به عنوان رابط فرهنگی معرفی می شود.

 

توجه به پیشگری از آسیب های اجتماعی در جامعه کارگری

 

مداحی با اشاره به نیازهای جامعه کارگری و آموزش تخصصی حرفه ای و موضوعات فرهنگی و اجتماعی گفت: دوره های توانمندسازی و‌ آموزش قوانین کار و فعالیت های حرفه ای به صورت دوره ایی ویژه متخصصین و نیروهای کارگر ساده برگزار و افراد در حوزه تخصصی و عمومی توانمند می شوند.

وی ادامه داد: با انعقاد تفاهم نامه با ادارات کل مرتبط با حوزه های اجتماعی مثل پلیس دوره های آموزشی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی مثل اعتیاد به مواد مخدر برای کارگران پیش بینی شده است.

 

به اعتقاد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان، افزایش ساعت کار کارگران و اضافه کاری آنان که منجر به کاهش حضور در خانواده بشود آسیب ها و ناهنجاری هایی را به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: تامین منابع مالی و نیازهای معیشتی باعث شده که نیروهای کارگری وقت زیاد خود را به کار و فعالیت بپردازند و در دو نوبت فعالیت کنند و همین موضوع میزان حضور در جمع خانواده را کاهش داده است.

 

مداحی یادآورشد: نیروهای بهداشت کار نسبت به نیازهای سلامتی روحی و روانی کارگران توجه داشته و برای آنان برنامه منظمی در تامین سلامتی تهیه کنند و از طرفی نیز حمایت از جامعه کارگری برای پیشگیری از فعالیت فرسایشی لازم بوده و مدیران واحدهای اقتصادی و متولیان امر به آن بپردازند.

 

کد خبر 1205865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha