بهره برداری از سیستم آبرسانی ۴۰ روستای الحاقی به شیراز در دهه فجر سال جاری

بهروزی گفت: ۱۵۸ روستا توزیع آب به صورت تانکری در آن شکل می گرفت و اکنون به شیراز ملحق شده اند و در دهه فجر سال جاری شاهد بهره برداری از سیستم آبرسانی ۴۰ روستای الحاقی به شیراز خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «بهمن بهروزی»، امروز (دوشنبه ۲۴ مرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خط دوم آبرسانی به شهر شیراز تا انتهای سال جاری و یا ابتدای سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد، گفت: ۱۵۸ روستا توزیع آب به صورت تانکری در آن شکل می گرفت و اکنون به شیراز ملحق شده اند و در دهه فجر سال جاری شاهد بهره برداری از سیستم آبرسانی ۴۰ روستای الحاقی به شیراز خواهیم بود.

مدیر عامل و رئیس هیات مدیره آبفا شیراز با اشاره به اینکه با بهره برداری از خط دوم آبرسانی به شیراز که توسط سازمان آب منطقه ای فارس انجام می شود، سه هزار لیتر بر ثانیه آب وارد مدار خواهد شد، اظهار کرد: از این میزان ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر برای شیراز و مابقی برای صدراست.

وی با اشاره به اینکه با افزایش هر یک درجه به دمای هوا بین ۱۰ تا ۱۵ لیتر بر مصرف آب افزوده می شود، تاکید کرد: استفاده از کولرهای آبی در تابستان باعث افزایش زیاد مصرف آب می شود که لازم است مردم با ایجاد سایه بان مناسب روی کولرهای خود بخشی از مصرف آب را مدیریت کنند، به این نحو که در کولرهایی که روی آن سایه بان قرار گرفته است تا ۳۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی شکل می گیرد.

بهروزی افزود: ۷۰۰ کیلومتر شبکه پوسیده و دارای مشکل در شیراز وجود دارد که در مدت خدمت من در آبفا یکصد کیلومتر آن اصلاح شده است.

کد خبر 1205877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha