اشتغالزایی مسجد مسلم بن عقیل (ع) برای ۷۰ بانوی سرپرست خانوار

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهدای شهرک ولیعصر (عج) مسجد مسلم بن عقیل (ع) شیروان گفت: این مسجد با هدف گره گشایی از کار مردم، تاکنون برای ۷۰ بانوی سرپرست خانوار در زمینه های مختلف اشتغال ایجاد کرده است.

«محمد محمدزاده قانعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: با کمک های صورت گرفته مردمی و خیران طی سال های اخیر کارگاه خیاطی، بسته بندی مواد غذایی، سبزی خشک، سبزی پاک کن، سبزی آماده پخت، فروشگاه مواد غذایی و مهدکودک در این مکان ایجاد شده که تاکنون برای  70 زن سرپرست خانوار در زمینه های مختلف اشتغال ایجاد کرده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهدای شهرک ولیعصر (عج) مسجد مسلم بن عقیل (ع) شیروان عنوان کرد: در بخش های مختلف این مسجد بیش از 90 درصد افرادی که زمینه ایجاد اشتغال برای آنان فراهم شده خانم و از خانواده های نیازمند شناسایی شده هستند که سعی کردیم با توجه به شرایط اقتصادی کنونی با فراهم کردن اشتغال آنان کمکی در جهت بخشی از نیازمندی های آنان صورت گرفته و مشکلات برطرف شود.

 

محمدزاده قانعی با اشاره به توزیع بسته معیشتی و غذای گرم در بین خانواده های محروم منطقه خاطرنشان کرد: در دهه نخست محرم 300 بسته معیشتی توزیع و 12 شب غذای گرم پخت و  توزیع شد و از ابتدای سال جاری تاکنون این مسجد اقدام به پخت و توزیع پنج هزار غذای گرم بین اقشار نیازمند کرده که تمام هزینه ها توسط کمک های خیرین و مردمی انجام شده است.

 

وی ضمن اشاره به شیوع بیماری کرونا و اقدامات صورت گرفته توسط این مسجد اضافه کرد: برای مدتی تولید و توزیع ماسک و الکل برای اقشار مختلف مردم انجام شد و افرادی در این زمینه برای برطرف شدن و حل مشکل کمبود ماسک و الکل کمک های بسیاری داشتند و خدمات خوبی ارائه دادند که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

وی ساخت درمانگاه در مساحت 250 مترمربع را از دیگر اقدامات و فعالیت های عمرانی این مسجد برشمرد و افزود: با توجه به نیاز این منطقه برای چنین مکانی این درمانگاه در دو طبقه شامل درمانگاه و داروخانه پیش بینی شده که خدمات عملیات احداث آن از دو ماه اخیر شروع شده و طی بازه زمانی پنج ساله باید به اتمام رسیده و بهره برداری شود.

 

به پیشنهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با تصویب وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی در اجلاس تهران، هفته جهانی مسجد از سی و یکم مردادماه برابر با 21 اوت، همزمان با سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل، برگزار می شود. 

 

 

 

کد خبر 1205908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha