تا پایان سال روستای فاقد آب شرب در آستارا نخواهیم داشت

رضایی‌پور با بیان‌اینکه در بخش حل مشکلات آب شرب روستاها و آبرسانی به روستاهای فاقد آب شرب اقدامات قابل تحسینی در حال انجام است، گفت: تا پایان سال روستای فاقد آب شرب در آستارا نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«عنایت رضایی‌پور» امروز(دوشنبه، ۲۴ مرداد) در آیین تجلیل از خبرنگاران این شهرستان که در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد،اظهارکرد: خداوند متعال در سوره قلم به قلم سوگند یاد کرده و این نشان دهنده عظمت و جایگاه قلم است.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان‌اینکه پس از روی کارآمدن دولت مردمی آیت‌الله رئیسی مدیران جهادی و کارآمد از بدنه جامعه روی کارآمده و در راستای حل مشکلات از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و پای کار هستند، افزود: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم در شهرستان آستارا در حوزه‌های مختلف اقدامات قابل تحسینی صورت گرفته و در حال انجام نیز می‌باشد.

 

وی با اشاره به اینکه پس از سفر رئیس جمهور به استان گیلان و طی ۲ مرحله ۲۱۷ میلیارد تومان به پروژه فاضلاب شهری آستارا اعتبار اختصاص یافت، تصریح‌کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک مهدی ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بزودی به بهره‌برداری می‌رسد.

 

رضایی‌پور گفت: برای تکمیل فاضلاب شهری آستارا اقدامات دیگری همچون لوله‌گذاری در بخش‌هایی از شهر در حال انجام است و امیدواریم این طرح هرچه سریع‌تر تکمیل شود.

 

عالی‌ترین نماینده دولت در بندر آستارا به لایروبی بندر اشاره کرد و افزود: لایروبی بندر آستارا با ۲ دستگاه لایروب انجام شده و تحویل شرکت کاوه می‌شود.

 

وی با بیان‌اینکه در بخش نان مشکلاتی در شهرستان بود که برای برطرف کردن آن اقدامات خوبی صورت گرفته است، تصریح‌‎کرد: ماهانه ۲ هزار و ۳۰۰ کیسه آرد فوق‌العاده به نانوایی‌های شهرستان ؟آستارا اختصاص پیدا می‌کند.

 

رضایی‌پور با اشاره به اینکه برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری ارشاد آستارا پیگیری‌های انجام شده و اعتبار نیز اختصاص پیدا می‌کند، ادامه داد: در حوزه ورزش نیز اقدامات خوبی صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به کارهای انجام شده در راستای تجهیز و تکمیل استادیوم وحدت و استخر شنا بانوان اشاره کرد.

 

فرماندار بندر آستارا از آغاز به کار و کلنگ‌زنی مسکن ملی ۶۱۲ واحدی این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: برای حل مشکل مسکن مهر نیز اقداماتی صورت گرفته است که امیداوریم نتیجه داده و مابقی واحدها نیز تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شود.

 

وی با بیان‌اینکه آسفالت معابر چندین روستا در شهرستان آستارا انجام شده و عملیات آسفالت چند روستای دیگر نیز در حال انجام است، اضافه‌کرد: پروژه تکمیل راه‌آهن رشت - آستارا در حوزه این شهرستان آغاز شده است و آستارا با این شرایط خاصی که دارد آینده خوبی در انتظارش است.

 

رضایی‌پور با اشاره به اینکه ۸۵ درصد صادرات استان گیلان از آستارا انجام می‌شود، افزود: تمامی عرصه‌ها و بخش‌ها باید برای تجارت در آستارا فعال شود.

 

این مقام مسئول به پروژه سد لاستیکی خانه‌های آسیاب اشاره کرد و گفت: از دولت قبلی این پروژه تعطیل شده، و در تلاش هستیم اعتبار ملی به این طرح اختصاص پیدا کرده و عملیات احداث آغاز شود.

 

وی با اشاره به لایروبی رودخانه مرداب شهر آستارا،اظهارکرد: برای لایروبی رودخانه مرداب دستگاه‌های بازو بلند در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد تا عملیات مربوطه آغاز شود.

 

رضایی‌پور با بیان‌اینکه در بخش حل مشکلات آب شرب روستاها و آبرسانی به روستاهای فاقد آب شرب اقدامات قابل تحسینی در حال انجام است، گفت: تا پایان سال روستای فاقد آب شرب در آستارا نخواهیم داشت.

 

گفتنی است، در پایان این آیین خبرنگاران آستارا با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شدند.

 

 

کد خبر 1205915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha