مطالعه و داشتن اطلاعات کافی در تبلیغ  سلاحی برای مبلغان است

حجت الاسلام اکبری، مطالعه و داشتن اطلاعات کافی در تبلیغ را سلاحی برای مبلغان دانست و گفت: طلبه‌ها و مبلغین می‌توانند با بصیرت‌افزایی وآگاه کردن افراد جامعه نقش بسزایی در کشور ایفا کنند.

حجت الاسلام الله رضا اکبری،در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه،  با اشاره به داشتن اطلاعات کافی مبلغین در زمان تبلیغ ،گفت: مبلغین به عنوان افراد تاثیرگذار در پیشرفت و تعالی جامعه و ایجاد تمدن نوین اسلامی نقش بسزایی دارند، لذا برای برقراری ارتباط با مخاطب و ایجاد نفوذ کلام، یادگیری مهارت ها و تکنیک های فن بیان، امری لازم و ضروری است و می تواند در زندگی شخصی و اجتماعی هر فرد تغییرات بزرگی ایجاد کند.

 

امام جمعه سنقر و کلیایی، با اشاره به وصیت امیرالمومنین(ع) به فرزندش محمد بن حنفیه که می فرماید: ای پسرم عزیزم آنچه را نمی دانی بر زبان جاری نکن...، افزود: از این روایت استفاده می شود که مبلغین در حقیقت فرزندان معنوی امیر مومنان(ع) هستند.

 

وی بابیان اینکه مبلغین حق ندارند، موضوعاتی را طرح نمایند که نسبت به آن اطلاع کافی ندارند، تصریح کرد: یک مبلّغ باید در رفتار و کردار و حتی سخنرانی خود از پرداختن به موضوعاتی که شائبة اتهام را به دنبال دارد، پرهیز کند.

 

حجت الاسلام اکبری اظهار کرد: امروزه جوانان آگاه هستند و روحانیت و مبلغین باید برای جذب و تاثیر گذاری بیشتر بر جوانان  علم خود را به روز و به اندازه ی کافی مطالعه کنند تا پاسخگوی سوالات جوانان باشند.

 

امام جمعه سنقر و کلیایی، خاطر نشان کرد:  مبلغ هر آنچه می داند نباید به زبان بیاورد، چرا که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد، گاهی بیان بعضی از واقعیت ها می تواند موجب به وجود آمدن یک فتنه گردد و یا زمینه اختلاف دو نفر و یا دو گروه را فراهم می سازد.

 

کد خبر 1205928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha