خرید توافقی عناب خوسف در دستور کار است

خبیری گفت: انبار بورس، خرید توافقی عناب و عرضه این محصول استراتژیک خوسف در سایر استان ها در دستور کار است.

«سید مهدی خبیری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: نشست تخصصی عناب در تهران با رئیس هیئت مدیره و شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کشور برگزار شد و پیرامون محصولات استراتژیک شهرستان بحث و تبادل نظر شد.

 


مدیر جهاد کشاورزی خوسف افزود: با توجه به سطح زیر کشت محصول عناب خوسف و رتبه اول شهرستان در سطح زیر کشت در استان و رتبه اول استان در کشور و اهمیت محصول مزیت دار عناب به لحاظ اقتصادی و استراتژیک، به دنبال این هستیم که هم این محصول را در کشور و هم در بازار جهانی معرفی کنیم.

 


وی با اشاره به پیگیری های انجام شده و قول های مساعد در این نشست، گفت: مقرر شد انبار بورس در شهرستان راه اندازی شود و هم بحث خرید توافقی و عرضه عناب تازه در بازارهای سایر استان ها در دستور کار باشد.

 


خبیری با بیان اینکه در خصوص معرفی محصول استراتژیک عناب اقداماتی انجام خواهد شد که مستلزم ترزیق هزینه است، افزود: همچنین مقرر شد طرحی از سوی جهاد کشاورزی شهرستان تهیه شود و اعتباری برای این مهم گرفته شود.

 


مدیر جهاد کشاورزی خوسف در پایان ابراز امیداوری کرد با راه اندازی انبار بورس و خرید توافقی عناب از کشاورزان این منطقه گام بسیار بزرگ و مثبتی در حوزه کشاورزی عناب برداشته می‌شود که موجب رونق شهرستان و استان است.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1205938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha