لغو همایش دومین سالگرد امضای توافقنامه‌های ابراهیم

روزنامه عبری زبان "هاآرتص" مدعی شد که قرار بود ماه سپتامبر آینده به مناسبت دومین سالگرد امضای توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط موسوم به توافق ابراهیم، همایشی در فلسطین اشغالی برگزار شود، اما این همایش لغو شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این روزنامه اشاره کرد که عیساوی فریج وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی علت لغو این همایش را مخالفت نمایندگان کشورهای عربی با حضور در آن به علت همزمان شدن با انتخابات کنست رژیم صهیونیستی عنوان کرده است.


به گفته این روزنامه، نمایندگان کشورهای عربی که به این همایش دعوت بودند، اعلام کرده‌اند که این نگرانی وجود دارد که مشارکت آنان در این همایش، نوعی دخالت در کارزار انتخاباتی رژیم صهیونیستی قلمداد شود و بر همین  اساس، این رژیم اقدام به لغو این همایش کرده است.
فریج اظهار داشت که وزارت همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی در نظر دارد پس از انتخابات کنست همایشی دیگر در این زمینه برگزار کند.


هدف از برگزاری این همایش که نمایندگان کشورهای امارات، بحرین، مراکش و سودان به آن دعوت شده بودند، ترویج عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.
منابع عبری زبان تاکید کردند که قرار است ناصر بوریطه وزیر خارجه مراکش به زودی برای بررسی موضوع افتتاح سفارت این کشور در تل آویو به اراضی اشغالی سفر کند.

 



 

کد خبر 1205960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha