خراسان جنوبی ۵۷ روز آلوده را تجربه کرد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از افزایش سه برابری روزهای گرد و خاکی در استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال ۵۷ روز آلوده را شاهد بودیم که به دلیل کمبود ایستگاه های پایش، این روز ها بیشتر است.

«اسدالله حاتمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند از افزایش سه برابری روزهای گرد و خاکی در خراسان جنوبی خبر داد.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون هوای 57 روز استان گرد و خاکی بوده است، افزود: با توجه به نبود ایستگاه پایش کیفی هوا در تمامی شهرستان ها این آمار بیشتر هم است.

 

حاتمی تصریح کرد: خراسان جنوبی در کنار استان های رده اول گرد و خاکی همانند خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه از 11 شهرستان خراسان جنوبی تنها چهار شهرستان ایستگاه کیفی سنجش هوا دارد، گفت: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است و نیازمند افزایش این ایستگاه ها است.

 

وی در ادامه از خسارت سالانه 505 میلیارد تومانی گرد و خاک به زیرساخت های استان خانوارهای شهری و روستایی، افزایش بیماری های تنفسی و چشمی، تصادفات، مصرف آب و تاسیسات خبر داد و گفت: روزهای آلوده خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از سه برابر افزایش داشته که سبب نگرانی شهروندان و مسئولان شده است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در پایان کیفیت هوای امروز (۲۵ مرداد) را مطلوب اعلام کرد.

 

 

 

کد خبر 1205986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha