آموزش مهارت تاب آوری، در اولویت آموزش مهارت های زندگی دانش آموزان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی در جلسه کمیته استانی پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: برای سال آینده آموزش مهارت تاب آوری را در اولویت آموزش مهارت های زندگی دانش آموزان قرار خواهیم داد تا دانش آموزان کنترل هیجانی بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمد عقیقی» معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی امروز در پنجمین جلسه کمیته استانی پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: تعمیق باورهای دینی و تقویت بنیه اعتقادی از راه های کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است.

 

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی اظهارداشت:  یکی از راه های کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، تعمیق  باورهای دینی و تقویت بنیه اعتقادی است که باید بیش از پیش مورد توجه همه مسئولان به ویژه در حوزه آموزش و پرورش، رابطان و مجریان پیشگیری قرار گیرد. 

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: مدارس، انعکاسی از جامعه و خانواده است و در واقع مدارس جزء جدایی ناپذیر از جامعه به شمار می رود و هر اتفاقی که در جامعه رخ می‌دهد به هر حال ممکن است بخشی از آن به صورت کم یا زیاد در مدرسه هم منعکس شود.

 

عقیقی بیان کرد: ارتقای سلامت دانش ‎آموزان و پیشگیری از آسیب ‎های اجتماعی یکی از مهمترین دغدغه ‎های آموزش و پرورش بوده که این امر مستلزم شناسایی آسیب ها و تعامل و همکاری سایر نهادها با آموزش و پرورش است.

 

وی تاکید کرد: تلاش و تمرکز ما این است که برای سال آینده روی توانمندسازی بیشتر دانش آموزان، آگاهی بخشی خانواده‌ها و همکاران برنامه ریزی جدی کنیم.

 

عقیقی اظهارکرد: آموزش مهارت تاب آوری را در اولویت آموزش مهارت های زندگی قرار خواهیم داد تا دانش آموزان کنترل هیجانی بیشتری داشته باشند و رفتارهای تکانشی کمتر و کنترل خشم بیشتری داشته باشند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی همچنین در خصوص جشنواره نوجوان سالم، توضیح داد: این جشنواره با دارا بودن سه محور خلاقیت‌های دانش‌آموزی، ابتکارات مدرسه‌ای و ابتکارات جامعه‌محور و نیز بیش از ۲۰ رشته ارائه اثر، ظرفیت ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری در زمینه ترویج پیام‌های پیشگیرانه در سطح جامعه است.

 

وی تأکید کرد: در این راستا لازم است نهاد‌های سیاست‌گذاری و اجرایی در زمینه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی این ظرفیت را مورد توجه قرار داده و از آن استفاده کنند.

 

در این نشست، از برگزیدگان کشوری یازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم تجلیل و قدردانی شد.

 

 

کد خبر 1206032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha