۱۴ حلقه میانی در حوزه هنری تشکیل می‌شود

شهباز گهروئی از تشکیل ۱۴ حلقه میانی به عنوان واسط بین مجموعه‌های مردمی و حاکمیت در حوزه هنری خبر داد و گفت: سال گذشته ۹ حلقه میانی در بخش هنر شناسایی شده که امسال بنا داریم آنها را به ۱۴ حلقه میانی برسانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمد شهباز گهروئی» امروز (سه‌شنبه 25 مرداد) در مراسم رونمایی از دومین پوستر سوگواره منطقه‌ای تعزیه‌خوانی «رایت سرخ»، با اشاره به جایگاه دفتر تعزیه اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از دانشجویان در سال 98 ، بر ایجاد حلقه‌های میانی به عنوان واسط میان مردم و مجموعه‌های حاکمیتی تاکید کردند که در این راستا حوزه هنری خوزستان بنا دارد حلقه‌های میانی را در هنر شناسایی و تقویت کند.

 

مدیر حوزه هنری خوزستان افزود: با تشکیل حلقه‌های میانی برنامه‌ریزی، اجرا و هر موضوع مربوطه بر عهده مجموعه‌های مردمی قرار می‌گیرد و ما به عنوان تسهیل‌گر و زمینه‌ساز مجموعه‌های حاکمیتی وظیفه داریم زمینه کنش‌گری و نقش‌آفرینی مردم را مهیا کنیم.

 

وی اضافه کرد: افق ما این است که در حوزه هنری 14 حلقه میانی تشکیل ‌شود که 9 حلقه سال گذشته راه‌اندازی شد و امسال بنا داریم این حلقه‌ها را به عدد 14 برسانیم که یکی از این حلقه‌های میانی، حلقه تعزیه است و ساختار آن هم این است که مجموعه‌های مردمی را شناسایی کرده و از بین آنها افراد شاخص و مؤثر را به عنوان شورای سیاست‌گذار معرفی می‌کنیم تا واسطه بین مجموعه‌های مردمی و حاکمیت باشند و اقدامات مربوط به حوزه خود را برنامه‌ریزی و پیگیری می‌کنند.

 

شهباز گهروئی تصریح کرد: متولی امر تعزیه مجموعه‌های مردمی هستند و ما نیز به عنوان نهادهای فرهنگی همچون حوزه هنری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی به نوعی تسهیل‌گر این امر هستیم و تلاش داریم به زودی شاهد نقش‌آفرینی بیشتر و بهتر مجموعه‎‌های مردمی باشیم.

 

در این مراسم «محسن نصرحق» به عنوان دبیر اجرایی دومین سوگواره منطقه‌ای تعزیه‌خوانی «رایت سرخ» معرفی شد.

 

کد خبر 1206106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha