آغاز نام نویسی دریافت «مدرک حفظ عمومی قرآن کریم» در آران و بیدگل

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل از آغاز نام نویسی از متقاضیان دریافت «مدرک حفظ عمومی قرآن کریم» در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام ابوالفضل مجیدی تبار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: نخستین دوره آزمون‌های سراسری ارزیابی و اعطای مدرک حفظ عمومی قرآن کریم، از سوی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می شود.



رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: از این پس این آزمون ها به صورت مستمر در چندین نوبت در طول سال و در ۱۰ مقطع مختلف (حفظ ۱ جزء، ۲ جزء، ۳ جزء، ۵ جزء، ۷ جزء، ۱٠ جزء، ۱۵ جزء، ۲٠ جزء، ۲۵ جزء و حفظ کل) برگزار خواهد شد و علاقه‌مند می‌توانند با ورود به سامانه اعطای مدرک حفظ عمومی قرآن برای شرکت در آزمون‌های طراحی شده نام نویسی و پس از ارزیابی و قبولی، مدرک حفظ عمومی قرآن را دریافت کنند.

 

حجت الاسلام مجیدی تبار ادامه داد: نخستین مرحله این آزمون در آران و بیدگل، ۱۱ شهریورماه به صورت شفاهی برگزار می شود و حافظان علاقه‌مند می‌توانند تا ۳۱ مردادماه با ورود به سامانه اعطای مدرک حفظ عمومی قرآن (اینجا) اقدام به نام نویسی کنند.

 

وی افزود: مجمع قاریان و حافظان آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) تنها موسسه قرآن و عترت مجاز برگزاری آزمون حفظ عمومی قرآن کریم در شهرستان آران و بیدگل است و آزمون ها توسط ممتحنین مجاز مورد تایید سازمان تبلیغات اسلامی انجام خواهد شد.



رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل با اشاره به اینکه دو طرح حفظ تخصصی و حفظ عمومی به صورت ملی جهت دریافت مدرک حفظ قرآن از سوی سازمان دارالقرآن الکریم وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی اجرا می شود، گفت: این طرح فرصت مناسبی را ایجاد کرده است تا کسانی که به صورت عمومی قرآن را حفظ کرده‌اند و شرایط خاص برای حضور در آزمون‌های تخصصی اعطای مدرک حفاظ را ندارند، مدرک عمومی حفظ را دریافت کنند.



حجت الاسلام مجیدی تبار ادامه داد: تسهیل اخذ مدرک حفظ برای حافظان قرآن ، ساماندهی مدارک حفظ قرآن در سراسر کشور از سوی سازمان دارالقرآن به منظور بهره مندی از مزایای تعریف شده آن در تمام نقاط کشور و تأیید مدرک آزمون عمومی حفظ قرآن در سازمان تبلیغات اسلامی از مزایای این طرح است.



وی افزود: علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به اداره تبلیغات اسلامی یا مجمع قاریان و حافظان هلال مراجعه و یا با شماره ۰۹۱۳۱۶۳۴۰۹۳ تماس حاصل نمایند.

کد خبر 1206118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha