نگاه به اربعین باید اعتقادی و بدون نگاه صرف اداری باشد

زارعی کوشا گفت: اربعین موضوعی صرفا اداری نیست و همه مجموعه‌ها در حوزه اربعین باید جدی‌تر پای کار باشند و اعتقادی به این موضوع نگاه کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در جلسه ستاد اربعین کردستان که صبح سه شنبه ۲۵ مرداد ماه در سالن شهدای گمنام استاندار برگزار شد، با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن انقلاب اسلامی که در دفاع مقدس رسالت بزرگی ایفا کردند و فخر و افتخار تاریخی برای نظام آفریدند، اظهار کرد: اربعین از موضوعاتی است که درک آن نیازمند بصیرت دینی و سیاسی است و همانطور که امام حسین(ع) متعلق به جامعه اسلامی نیست موضوع اربعین نیز موضوعی مذهبی، فرقه‌ای و سلیقه‌ای و متعلق به یک کشور و مذهب خاص نیست.

 

وی بیان کرد: امام حسین(ع) فراتر از جامعه اسلامی و توحیدی است و در دنیا جریان‌آفرین شده است.

 

استاندار کردستان با باین اینکه گستره شخصیت امام حسین امروز در قالب حرکتی در دنیا جریان آفرین می‌شود که جبهه حق را در مقابل جبهه باطل تقویت می‌کند، اعلام کرد: همه اقشار و ملت‌ها با حرکت اربعین تقویت خواهند شد و همه ما که افتخارمان آن است که در چارچوب نظام باشیم باید اعتقادی به این موضوع کمک کنیم.

 

زارعی کوشا یادآور شد: اربعین موضوعی صرفا اداری نیست و همه مجموعه‌ها در حوزه اربعین باید جدی‌تر پای کار باشند.

 

وی  با بیان اینکه همه ما در نسبت به اربعین مسئولیت داریم، افزود: برنامه‌ریزی درست در قالب برپایی موکب و زائران یکی از این وظایف است که باید مورد توجه باشد.

 

استاندار کردستان بیان کرد: کردستان معین مبادی اصلی حرکت اربعین در مرز خسروی و استان کرمانشاه است که باید در حد توان به این موضوع کمک شود و خدمات لازم را به زائران ارائه دهیم.

کد خبر 1206130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha