رتبه بندی معلمان به زودی در مجلس تصویب می شود

منادی با بیان اینکه مربیان کانون پرورش فکری باید رتبه بندی شوند، گفت: رتبه بندی معلمان باعث بهبود تامین معیشت آنها و ارتقای کیفیت آموزشی می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم تودیع و معارفه رییس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امروز سه شنبه 25 مرداد در سالن شهید بهنام محمدی در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

 

حجت الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، علیرضا منادی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، دکتر غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و محمد مهدی دادمان رییس حوزه هنری به همراه جمعی از مدیران کل ستادی و استان ها، کارشناسان و کارکنان کانون و مسئولان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جمعی از نویسندگان، شاعران، هنرمندان و بازیگران در این مراسم حضور داشتند.

 

علیرضا منادی در این مراسم گفت: سابقه چهار دوره کار در مجلس شورای اسلامی را دارم. همچنین 37 سال معلمی کردم. ما در کل در زمینه تولید در کشور یک اصطلاحی داریم به نام زنجیره تعمیم. در آموزش هم این زنجیره وجود دارد که بخشی از آن آموزش و پرورش است. در مجلس شورای اسلامی بررسی و برنامه ریزی کردیم که مشخص شود کجای این زنجیره ناقص است و مشکل دارد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش در کشور ما با کاستی های زیادی مواجه است، عنوان کرد: آموزش از روز صفر سالگی یعنی از بدو تولد شروع می شود. بخشی از زنجیره تعمیم آموزش، خانواده است. بعد از آن مهدهای کودکی است که در دست بهزیستی است. ما تلاش کردیم صفر تا شش ساله را به دست بهزیستی به بدنه آموزش و پرورش برگردانیم.

 

وی اظهار داشت: صفر تا شش سالگی همچون رودخانه ای است که بچه ها تحت آموزش خانواده ها و مهدهای کودک بودند. این مقطع همچون رودخانه ای است که محل ریزش آن آموزش و پرورش است. آموزش و پرورش باید 12 سال بچه ها را تربیت کند. در سال 1303 در تبریز اولین نظام آموزش و پرورش شکل می گیرد که تا امروز تحول آنچنانی در آن نداشتیم.

 

وی خاطرنشان کرد: اساس مشکل ما در آموزش و پرورش این است که در طول این 100 سال معلم ها رها بودند و رقابتی بین آنها وجود نداشته است. جایگاه معلم تازه کار با معلم 20 سال سابقه یکسان بوده است. ما در مجلس شورای اسلامی استارت تشکیل سند تحول آموزش را زدیم. در حال حاضر قانون رتبه بندی معلمان را به زودی تصویب خواهیم کرد.

 

منادی با بیان اینکه رتبه بندی معلمان به پنج گروه تقسیم بندی می شود، گفت: اگر معلمان رقابت نکنند، تنزل پیدا می کنند اما اگر رقابت کنند در آخر کار به استاد معلمی می رسند. با تشکیل سطح رتبه بندی معلمان آنها از کارمندی در سطح بالاتری قرار می گیرند. در این صورت معیشت یک میلیون معلمان تامین می شود، کیفیت آموزش ارتقا می یابد و علاوه بر آن بچه ها تحت آموزش معلمانی قرار می گیرند که خود را رشد و ارتقا می دهند.

 

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رودخانه آموزش و پرورش بزرگ است، تصریح کرد: در دانشگاه رودخانه بزرگ تری است که بچه ها در آن رشد می یابند. اگر خروجی دانشگاه خوب باشد، اگر دانشگاه علم را تجاری کند و محصول محور باشد، فارغ التحصیلان آن رشد می یابند و خروجی آنها به شرکت ها و کارخانه ها می ریزد.

 

وی با اشاره به اینکه هفت هزار شرکت دانش بنیان داریم، بیان کرد: در این راستا 400 میلیارد تومان گردش مالی داریم و برای400 هزار نفر اشتغال به کار ایجاد شد. بخشی از این زنجیره تعمیم آموزشی آموزش و پرورش و بخشی از آن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شخصیت های ادبی و هنری بزرگی پرورش یافتند.

وی یادآور شد: سال گذشته به رییس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عرض کردم که بسیاری از شهرها کانون پرورش فکری ندارند. هر نماینده مجلس باید برای شهر خود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایجاد کند و ما بودجه ای به آنها می دهیم. سال بعد بودجه بیشتری در این خصوص اختصاص خواهیم داد، کانون را با دقت به جلو ببریم. پیامبر اکرم (ص) فرمودند یک ساعت تفکر از 70 سال عبادت بیشتر است. مسئله فکر کردن برای بچه ها مهم و اثرگذار است، باید به زمان آگاه باشیم. بچه های الان با بچه های زمان ما فرق دارند. نسل جدید با هوش تر است.

 

منادی با اشاره به معروفیت هلن کلر بیان کرد: ما جبار باغچه بان را داشتیم، استعدادهای وافری داریم که حاکمیت باید از آنها حمایت کند. آقای وزیر آموزش و پرورش باید از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حمایت کند. ما نیز باید در مجلس شورای اسلامی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش حمایت کنیم. مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز باید مانند معلمان رتبه بندی شوند. اثرگذاری این مربیان کمتر از معلمان نیست.

 

گفتنی است، در این مراسم کلیپی در راستای معرفی فعالیت های کانون و مراکز مختلف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پخش شد و حکم مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به آقای دکتر حامد علامتی اعطا شد.

 

 

کد خبر 1206202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha