کانون پرورش فکری الگوی مقاومت مردم ایران را به کودکان و نوجوانان معرفی کند

نوری گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید الگوی مقاومت مردم ایران را که با تقدیم بیش از ۳۶هزار شهید دانش‌آموز و ۵ هزار معلم شهید شکل گرفته است به کودکان و نوجوانان معرفی کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم تودیع و معارفه رییس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امروز سه شنبه 25 مرداد در سالن شهید بهنام محمدی در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

 

حجت الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، علیرضا منادی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، دکتر غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و محمد مهدی دادمان رییس حوزه هنری به همراه جمعی از مدیران کل ستادی و استان ها، کارشناسان و کارکنان کانون و مسئولان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جمعی از نویسندگان، شاعران، هنرمندان و بازیگران در این مراسم حضور داشتند.

 

یوسف نوری در این مراسم گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید در زیست‌ بوم جدید نقش‌آفرینی جدی داشته باشد و از مجری به متولی تبدیل شود.کانون باید وارد عرصه سیاست‌گذاری و نظارت شود و از همه گروه‌ها و افرادی که در حوزه‌ های ادب و هنر کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند، حمایت کند.

 

وزیر آموزش و پرورش  اظهار داشت:  خانه‌های خلاق در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله  فعالیت‌ها برای نقش‌آفرینی کانون در زیست‌بوم جدید است. در این زمینه باید فعالان این‌ عرصه‌ها را سازمان‌دهی کند و  به حمایت از فعالیت‌های بخش خصوصی بپردازد.

وی خاطر نشان کرد:  مقام معظم رهبری در دیدار اردیبهشت امسال با فرهنگیان بر تلاش بیشتر برای نهادینه کردن ارزش‌های اسلامی و ایرانی و معرفی مفاخر تاکید کردند.هنر و ادبیات موثرترین نقش را در تحکیم و ارتقای هویت ملی دارد.

 

نوری بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید الگوی مقاومت مردم ایران را که با تقدیم بیش از ۳۶هزار شهید دانش‌آموز و ۵ هزار معلم شهید شکل گرفته است به کودکان و نوجوانان معرفی کند.

 

وزیر آموزش و پرورش در مورد تعلیم و تربیت اظهار داشت: نگاه جدید در عرصه تعلیم و تربیت از بعد انسان‌شناسی  چهار گونه است.کسانی کودک را ابژه می دانند. گاهی کودک را سوژه می شناسند. در نگاه بالاتر کودک را به عنوان کنشگر اجتماعی می شناسیم. در دیدگاه تکامل یافته کودک را در ۷ سال نخست زندگی برای کشف استعدادهایش آزاد می‌گذارند .

 

نوری تصریج کرد: بسیاری از هنرمندان و نویسندگان کشور کسانی هستند که در سال‌های گذشته با کانون رابطه‌ای مستقیم یا غیرمستقیم داشته‌اند و کانون از جمله نهادهایی است که ارزش‌آفرینی می‌کند.

 

بر اساس این گزارش، حامد جعفری گفت: در حوزه رسانه به یک نکته مهم توجه کنیم، نسل ما و قبل از ما بیشتر با قهرمانانی رشد کرد که محصول کشور ما نبودند. در واقع ما پرورش یافته محصولاتی بودیم که در دوره ای قهرمانانی داشتیم که برای کشور ما نبودند.

 

این تهیه کننده پویانمایی، انیمیشن را به عنوان مهمترین و موثرترین رسانه شناخته شده در حوزه کودک و نوجوان برشمرد و افزود: انیمیشن به تربیت نسل کمک می کند. مقام معظم رهبری فرمودند هدف انیمیشن سازها باید تربیت نسل پر امید و روشن بین به آینده باشد. ما حدود 7- 8 سال قبل تصمیم گرفتیم که رویکرد مجموعه خود را تغییر دهیم و سراغ کارهایی برویم که مخاطب مستقیما با آنها ارتباط برقرار کند. بر این اساس فیلم هایی مانند بچه زرنگ و فیلشاه را ساختیم.

 

وی با اشاره به ساخت انیمیشن در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: انیمیشن جدیدی شامل 52 قسمت در کانون پرورش فکری در حال تولید است که 400 محصول جانبی برای آن پیش بینی شده است. در نظر داشتیم بچه ها با قهرمانانی رشد کنند که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده باشند. ما نسلی بودیم که با مرغک کانون آشنا هستیم و با محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آشنایی داریم، امیدواریم که این مسیر ادامه یابد تا بچه های ما به کانون به عنوان یک مجموعه اثرگذار تکیه کند.

 

گفتنی است،در این آیین که علاوه بر سخنرانان، جمعی از مسئولان کشوری، هنرمندان و نویسندگان عرصه‌های مختلف کودک و نوجوان و شماری از کارکنان و مربیان کانون حضور داشتند، حکم انتصاب حامد علامتی به‌عنوان مدیرعامل جدید کانون به وی اعطا و از تلاش‌های مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل سابق کانون قدردانی شد. پخش نماهنگ معرفی کانون، گزارش یک ساله مدیریت مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل سابق و پخش نماهنگی در تجلیل از سردار شهید قاسم سلیمانی از دیگر بخش‌های این آیین بود. 

 

کد خبر 1206215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha