تامین ۲۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای گلستان/ ۶۲۰۰ متقاضی تسهیلات مسکن با بانک‌ها قرارداد بستند

حسینی گفت: تا کنون ۲۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان گلستان شناسایی شده است.

«سیدمحمد حسینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: براساس سهمیه ابلاغی به استان گلستان در مدت چهارسال ۹۴ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان ساخته خواهد شد که حدود ۲۸ هزار واحد آن در روستاها احداث می‌شود.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: برای سال اول اجرای طرح نهضت ملی مسکن سهم روستاهای استان ۷ هزار واحدمسکونی بود که برای تامین زمین موردنیاز آن با منابع طبیعی همکاری نزدیک داریم.

 

وی افزود: تامین زمین در ۶۰ درصد روستاها انجام شده و اراضی ملی داخل و خارج بافت در ۶۰۰ روستا شناسایی شده است‌.

 

حسینی بیان کرد: با همکاری منابع طبیعی و سایر دستگاه‌های دولتی که در داخل و پیرامون روستاها دارای زمین دولتی هستند تا کنون ۲۰۰ هکتار زمین موردنیاز تامین شده است و بنا داریم تا پایان شهریورماه زمین موردنیاز ۲ سال را تامین کنیم.

 

مدیرکل بنیادمسکن گلستان اظهارکرد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مدت چهارسال به ۷۰۰ هکتار زمین خالص نیاز داریم که خوشبختانه فرآیند شناسایی به خوبی در حال انجام است.

 

وی گفت: با توجه به سامانه‌ای که طراحی کرده بودیم ۱۷ هزار نفر در آن ثبت نام کردند که ۱۱ هزار واجد شرایط اولیه بودند و بعد از پالایش ۹ هزار و ۷۰۰ متقاضی باقی ماندند.

 

حسینی افزود: بالغ بر ۸ هزار متقاضی به دهیاری ها معرفی شدند  و به همان تعداد نیز نقشه طراحی و پروانه ساختمانی صادر شد.

 

وی بیان کرد: از ۸ هزار پرونده معرفی شده به بانک‌ها تاکنون حدود ۶ هزار و ۲۰۰ متقاضی موفق به انعقاد قرارداد با بانک‌ها شده‌اند. همچنین حدود ۳۵۰۰ متقاضی نیز بعد از صدور پروانه به بانک ها مراجعه نکردند.

 

کد خبر 1206300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha