راه اندازی  یکصد  صندوق مردم یار در روستاها و مناطق حاشیه شهر  ملایر

آقا بیگی گفت: تا کنون یکصد صندوق مردم یاردر روستاها و مناطق حاشیه شهر ملایر راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار شبستان « حمیدرضا آقابیگی » امروز در جمع خبرنگاران در ملایر با اشاره به اینکه یکی از ارکان مهم در نظام جمهوری اسلامی ایران بحث رسانه ها و اصحاب رسانه و خبرنگاران هستند خطاب به خبرنگاران گفت: کار شما کاری ارزشمند است.

 

مسئول بسیج سازندگی ملایر با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام فرمودند «حق را بگو و در راه خدا از صیانت هیچ ملامت گری هراس نداشته باش» افزود: حق گویی و مطالبه‌گری یک مجاهدت عظیم و بزرگ است که همه ما باید قدردان کسانی باشیم که دئرذ این مسیرگام بر می‌دارند

 

 مسئول بسیج سازندگی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه در شش ماه گذشته اقدامات خوبی در حوزه بسیج سازندگی شهرستان ملایر انجام شده است  تصریح کرد: اولین و شاخص‌ترین کار ما در ۶ ماه گذشته بحث ایجاد صندوق‌های مردم یار قرض الحسنه در مناطق محروم شهری و روستایی بود که به خوبی معرفی نشده بودند و اقبال خوبی از سوی مردم از این صندوق‌ها نشده بود.

 وی افزود: در این راستا با کمک خدا در روستا به روستا این صندوق‌ها شکل گرفته و در حال حاضریکصد  صندوق مردم یاررا در روستاهای شهرستان و مناطق حاشیه شهر ایجاد کردیم.

آقا بیگی با بیان اینکه این صندوق‌ها از  پول خود مردم و بخشیاز  سرمایه گذاری خیرین است گفت:  تاکنون اقدامات خوبی از سوی این صندوق‌ها انجام شده است که یکی در این راستا از آورده خود مردم و خیرین در این صندوق‌ها پول سرمایه گذاری می شود و وام‌های اشتغال زایی به افرادی که عضو صندوق هستند طبق اولویت داده می شود.

وی  با بیان اینکه یک تعداد یک هزار و 408 مورد وام طی 6 ماه گذشته از ظطریق این صندوق ها به مردم وام پرداخت شدئه تصریح کرد: مبلغی که برای این وام‌ها پرداخت شده است دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی در  ادامه با بیان اینکه در حال حاضر  موجودی کل صندوق ها ۳ میلیارد در حال حاضر موجودیتمان به صورت سرمایه در گردش است گفت:  این یک اتفاق بزرگ بود که توانستیم انجام دهیم .

مسئول بسیج سازندگی ملایر افزود:  همچنین موفق شدیم ۳۵ کارگاه ایجاد کنیم که این تعداد کارگاه 350 اشتغال زایی را برای افراد به همراه داشته  وتعدا 12 تعاونی نیز از طریق این صندوقها با اشتغال  و سود دهی باالا ایجاد شده است

وی اضافه کرد: تصمیم داریم که این صندوق‌ها را افزایش دهیم گفت و حداقل می خواهیم که در هر روستا یک صندوق مردم یار  وجود داشته باشد.

 آقا بیگی در ادامه یکی دیگر از اقدامات خوب بسیج سازندگی شهرستان ملایر را توجه به حوزه ساخت واحدهای مسکونی برای محرومین دانست و افزود:  در این راستا توسط گروه‌های جهادی طی ۶ ماه گذشته ۲۰ خانه برای نیازمندان ساخته شده است

 وی اضافه کرد:  همچنین با گروه کمک گروه های جهادی زمین توسط خیرین   برای ساخت داده می‌شود و ساخت آن با بسیج سازندگی و یک ریالی در جایی کمک نشده است و این خانه ها بیشتر در مناطق روستایی و حاشیه شهر بوده اند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه سهمیه ساخت یکصد واحد مسکونی به ما داده شده گفت: تا کنون 20 واحد ساخته شده  که این خانه ها ۷۰ درصد پیشرفت دارد و ساخت 30  خانه جدید را نیز قرار است شروع کنیم که به زودی تا پایان سال تعداد ۵۰ خانه آماده می‌شود و ۵۰ خانه بعدی در فاز بعدی ساخته خواهد شد.

آقا بیگی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات عمده کشور، استان کم بارشی های سال های اخیر بوده است گفت : شهرستان ملایر نیز دچار این مشکل شد و ۲۵ روستا در حال حاضر آب آشامیدنی ندارند و از طریق تانکر آبرسانی می شوند .

وی افزود: قرار است که ما کمک این عزیزان باشیم و آمادگی این را داریم که در این زمینه کمکهای لازم  را برای روستاها در حوزه آب داشته باشیم. ا

وی  با بیان اینکه لایروبی پنج قنات در سال گذشته توسط بسیج سازندگی با موفقیت رقم خورد، گفت: بسیج سازندگی به این موضوع ورود پیدا کرده و در جلسه ای در فرمانداری مقرر شد با کمک گروه های جهادی قنوات ۱۲ روستای بزرگ شهرستان لایروبی شود در حال حاضر نیز تجربه کافی را برای این کار داریم و ما کمک حال دولت خواهیم بود.

 

مسئول بسیج سازندگی ملایر ، افزود: در بحث تامین جهیزیه نیز امسال ۵۰ سرویس جهیزیه کامل و ۱۰۰ سری کمک جهیزیه به همت خیرین و مردم توسط بسیج سازندگی جمع آوری و تحویل نوعروسان نیازمند شد.

 

آقابیگی بیان اینکه در بحث تامین دارو نیز گروه‌های جهادی گام های موثری برداشته اند و نیاز بیماران را رفع می‌کنند، اظهار کرد: در این زمینه  بیماران نیازمند شناسایی و هزینه دارو به آنها پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۱۸۰ گروه جهادی فعال در سطح شهرستان داریم که شامل اقشار مختلف بسیج هستند گفت:  هر کدام از این اقشار مختلف بسیج در زمینه شاخه تخصصی خود به ارائه خدمات رایگان می پردازند، افزود: به عنوان نمونه بسیج جامعه پزشکی در محلات مختلف ویزیت رایگان دارد.

 

آقابیگی بیان کرد: میزان تسهیلاتی که از طرف بسیج سازندگی تاکنون به متقاضیان در راستای اشتغال زایی پرداخت شده، حدود شش میلیارد تومان بوده و سهمیه جدید هنوز ابلاغ نشده که بعد از ابلاغ به سایر متقاضیان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

کد خبر 1206346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha