بررسی آخرین وضعیت و ظرفیت های استان کرمان برای پشتیبانی از زائرین اربعین حسینی

آخرین وضعیت کمیته های مختلف ستاد استانی اربعین در نشستی با حضور استاندار بررسی و بر خدمات دهی شایسته به زائرین تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی فداکار، چهارشنبه(۲۶ مرداد) در نشست ستاد استانی اربعین تأکید کرد: جلسات باید هفتگی باشد و کمیته حمل و نقل شنبه جلسه ای برگزار کند زیرا مشکل اصلی ما در حمل و نقل است.

 

 

استاندار کرمان با تأکید بر اعلام نرخ قطعی بلیط برای جلوگیری از بازار سیاه، ادامه داد: در خصوص استفاده از قطار برای اعزام زائران اربعین حسینی تا مرز عراق نیز باید نظرسنجی و اطلاع رسانی شود اما بار اصلی بر دوش خودروهای عمومی است که باید دقت شود در این حوزه دچار چالش نشویم و اصل بر این است که همه بار اعزام زائران بر دوش ناوگان داخلی باشد.

 

 

وی بر معاینه فنی اتوبوس ها، آمادگی اردوگاه شهید سلیمانی در مرز شلمچه برای پذیرایی از زوار، ارائه محتوای لامز آموزشی برای بانوان، احصاء آمار دقیق موکب ها، مشارکت مردم در آشپزخانه های اربعین و... تأکید کرد.

 


رسول فتحی، گفت: کمیته مشارکت های مردمی استان امسال مبسوط الید عمل کرد و در سال های قبل محدودیت هایی در ثبت نام داشتیم اما امسال تعداد موکب ها را به ۵۰ مورد رساندیم.

 

 

دبیر کمیته مشارکت های مردمی ستاد استانی اربعین در کرمان افزود: سه موکب در نجف، یک موکب در سامرا و مابقی موکب ها در کربلا مستقر و مجوز آن صادر شده است.

 

 

وی ادامه داد: از امروز ثبت نام خادمین و بار و وسایل شروع می شود و موکب رانندگان در استان تاسیس می شود تا خدماتی در بحث تعمیرات و حمل زائرین تا مرز انجام داده و نیز کمکی برای سیستم حمل و نقل عراق باشند تا زائر برای حمل و نقل تا نجف یا عراق از وسایل آن استفاده کند.

 

 

فتحی تصریح کرد: عمده مشکل ما در بحث آرد است که دنبال اخذ سهمیه به صورت حواله از شرکت غله هستیم و بحث مهم دیگر، سوخت است.

 

 

علی بابایی، فرماندار کرمان با اشاره به مشکلات موکب ماهان از جمله برق موکب و پیگیری برای حل آن، راه اندازی درمانگاه سیار در محل این موکب را هم مهم خواند و ادامه داد: برای تأمین سوخت خودروهای زائرین نیز دو جایگاه در نظر گرفته شده است.

 

وی ادامه داد: آنتن دهی شبکه تلفن همراه نیز در منطقه مشکل دارد که قرار شده دکل سیار در منطقه مستقر شود.

 


سیدمصطفی موسوی آیت اللهی، معاون امور عمرانی استانداری کرمان هم با اشاره به اینکه مسیر ریلی زائران کرمانی کرمان-قم- تهران است اما اگر مسیر کرمان- اهواز محقق شود مشکلات پیش رو حل می شود و با این اتفاق مشکلات حمل و نقل کاهش و استقبال بیشتر خواهد بود و پیش بینی حداقل ۵ هزار نفر با حمل و نقل ریلی خواهیم داشت.

 


 

برنامه ریزی اوقاف برای راهپیمایی جاماندگان اربعین، تدارک استقرار موکب ویژه زائرین پاکستانی و افغانستانی در ورودی شهر باغین و پذیرایی متناسب با ذائقه ایشان، اعزام ۳۰ نفر از اتباع با هزینه اداره کل اتباع و مهاجرین استان به اربعین، آماده سازی اردوگاه اهواز توسط سپاه ثارالله استان، تأکید بر راه اندازی دو موکب قوی در فرودگاه کرمان،  آموزش موکب ها و زائرین در خصوص گرمازدگی، مار گزیدگی و ...توسط جمعیت هلال احمر استان، تقاضا برای راه اندازی موکب بانوان با توجه به درصد قابل توجه این قشر در میان ثبت نام شده های سامانه سماح از جمله مواردی بود که در این جلسه به آن اشاره شد.

 

 

همچنین در این نشست رییس اورژانس کرمان با تأکید بر اینکه ضدعفونی مراکز خدمات بین راهی، استراحت گاه ها و سرویس بهداشتی باید در دستور کار باشد؛ درخواست کرد: اسامی موکب ها و شماره تماس مدیران آنها در اختیار قرار بگیرد تا آموزش های لازم و نظارت بر طبخ غذا انجام شود.

 

 

 

 

 

کد خبر 1206366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha