سفرهای دیپلماتیک و تعاملات اقتصادی در دولت سیزدهم بی نظیر است

منصوری با تاکید بر تاثیر روابط خارجی بر امنیت ملی و هم افزایی مادی و تجاری کشور گفت: سفرهای دیپلماتیک، تعاملات اقتصادی و حتی رفت و آمدهای فرهنگی در دولت سیزدهم رو به افزایش و در چند دهه اخیر بی نظیر است.

جواد منصوری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد تعاملات دولت با کشورهای همسایه گفت: روابط خارجی هر دولت با کشورهای همسایه در اولویت قرار دارد زیرا رفت و آمدها و تعاملات و همچنین مسئله امنیت ملی و هم افزایی های مادی و تجاری بسیاری در این مسیر محقق می شود.

 

مشاور عالی رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی افزود: ما نیز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همین اصل را بارها در برنامه های روابط خارجی متذکر شده ایم اما به دلایلی، روابط با همسایگان آنچنان که باید و شاید پیگیری نشد و در نتیجه ما نتوانستیم از ظرفیت های بالقوه و بالفعل که در منطقه وجود دارد برای بهره مندی مشترک خودمان و همسایگان مان استفاده کنیم.

 

منصوری تصریح کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم از ابتدای کار نسبت به این برنامه مهم و تاثیرگذار به طور جدی عمل کرده است و همگان شاهدند در طی این مدت آثار بسیار مهمی برای ایران و همسایگان بر جای گذاشته است.

 

دیپلمات سابق وزارت خارجه افزود: به عبارت دیگر افزایش سفرهای دیپلماتیک، تعاملات اقتصادی و حتی رفت و آمدهای فرهنگی و همچنین همکاری های علمی و فنی و اجرای پروژه ها در حال افزایش است به گونه ای که سرعت این افزایش شاید در چند دهه گذشته بی نظیر بوده است.

 

اولین فرمانده سپاه گفت: تاکید می کنیم تمام دستگاه های حاکمیتی و حتی دستگاه های غیر دولتی مانند بخش خصوصی در مسیر گسترش تعاملات با همسایگان و یکپارچه کردن بازارهای منطقه تلاش مشترک داشته باشند که این موضوع به سود همه است.

کد خبر 1206418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha