امسال در سفر اربعین با افزایش زائران مواجهیم/خدمت سازمان اوقاف در ۷۰۰ موکب

رئیس سازمان اوقاف از خدمت‌رسانی این سازمان در ۷۰۰ موکب اربعینی خبر داد و گفت: امسال در سفر اربعین با افزایش زوار روبرو هستیم و برای این افزایش باید برنامه ریزی لازم شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در همایش مسئولان موکب داران اربعین که در بقعه شیخ صدوق برگزار شد، گفت: در روایت آمده است که هرکس بمیرد و امام حسین(ع) را زیارت نکرده باشد در قیامت دچار خسارت زیادی خواهد شد و هرکس امام حسین(ع) را زیارت کرده باشد همانند کسی است که خداوند را در عرش زیارت کرده است.

 

وی ضمن تبریک به موکب داران برای راهی که انتخاب کردند، اظهار کرد: هر سال بر دانش بشری افزوده می شود، جبهه مقابل امام حسین(ع) جهل بود شناخت بیش از بیش امام حسین(ع) و دشمنان او  می تواند پرچم ایشان را به افراشته نگه دارد.

 

 حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی با بیان اینکه امسال ایام محرم پررونق تر از سال های گذشته شکل گرفته است، عنوان کرد: تعظیم شعائر امام حسین(ع)  سال به سال بهتر از گذشته برگزار می شود. بنابراین باید

میزبانی خوبی از زائران اربعین صورت گیرد که ما در این زمینه اقدامات لازم را خواهیم داشت.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در داخل عراق مسیر  نجف تا کربلا، کاظمین و سامرا اقدامات ویژه صورت می گیرد که خدمات لازم به زایران ارایه شود.

 

وی با بیان اینکه امروز پیوند برادران ایرانی و عراقی در موکب داری زبانزده جهانیان شده است، اظهار کرد: باید این ارتباط و پیوند بیشتر شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی بیان کرد: امسال موکب داران باید با توجه به گرمای هوا برنامه های لازم و تدابیر ویژه را داشته باشند که یکی از این تدابیر حرکت شبانه است چرا که دمای هوا در شب کاهش خوبی خواهد داشت.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در ۷۰۰ موکب خدمات لازم را ارائه خواهد داد، ابزار کرد: امسال افزایش زوار را خواهیم داشت برای این افزایش هم باید برنامه های لازم صورت بگیرد. همچنین باید در کربلا استقرار زیاد صورت نگیرد و بیشتر حرکت بین نجف تا کربلا باشد.

کد خبر 1206419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha