افزایش کشت شاهدانه در خراسان جنوبی

حسنی مقدم با اشاره به ممنوعیت کشت شاهدانه، گفت: در ۲۵۰ هکتار از اراضی برخی شهرستان های خراسان جنوبی این محصول کشت می شود.

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدرضا حسنی مقدم» امروز (۲۶ مرداد) در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اظهار کرد: در حال حاضر ۸۶ مرکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد در استان فعالیت دارند که ۱۴ هزار و ۷۵۰ نفر زیر پوشش این مراکز هستند.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی ادامه داد: سه سال است که ستاد مبارزه با موادمخدر اجازه ایجاد مرکز درمانی ترک اعتیاد را به ما نداده است.

 

وی انتقاد کرد: علی رغم مصوبه این شورا مبنی بر اینکه ساختمان اداره کل استاندارد در اختیار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برای راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ قرار بگیرد اما اداره استاندارد از ورود ما ممانعت کردند در حالی که اکنون تجهیزات مورد نیاز این مرکز خریداری شده است.

 

حسنی مقدم خواستار برگزاری منظم جلسات شورای مبارزه موادمخدر در شهرستان ها شد و گفت: مرکز درمانی لانو در بخش درح از ابتدای مردادماه فعال شده است و مردم از شروع کار این مرکز رضایت نسبی دارند اما مرکز ماده ۱۵ سربیشه که مورد تاکید جلسات شورای مبارزه با موادمخدر بود به دلیل مشکلات اعتباری هنوز راه اندازی نشده است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی از اعلام آمادگی برخی از کارآفرینان و صاحبان صنایع برای اشتغال بهبودیافتگان خبر داد و عنوان کرد: هم اکنون ۴۰ سمن در حوزه مواد مخدر در سطح استان وجود دارد که ۱۰ سمن فعالیت بیشتری دارند و در این مدت ۱۴ طرح آموزشی با همکاری این سمن ها برگزار شده است.

 

وی با بیان اینکه هفت مرکز طرح یاریگران در استان فعال است، افزود: کانون پیشگیری از اعتیاد در راستای طرح یاریگران همزان با هفته دولت افتتاح می شود.

 

حسنی مقدم با اشاره به ممنوعیت کشت شاهدانه، گفت: در ۲۵۰ هکتار از اراضی برخی شهرستان های خراسان جنوبی این محصول کشت می شود.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به درآمدزایی شاهدانه، کشت آن در حال گسترش است و مزارع این محصول به سمت کشت مکانیزه رفته است که باید تدابیری اندیشیده شود.

 

 

 

 

کد خبر 1206431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha