راه اندازی کمپین گسترده برای افشای جنایت های «بن زاید» و «بن سلمان» در یمن

فعالان شبکه های اجتماعی کمپین گسترده ای را علیه جنایت های «بن زاید» و «بن سلمان» در یمن به راه انداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از hourriya-tagheer، فعالان شبکه های اجتماعی کمپین هشتگ « # بن_ سلمان_ قاتل_ اطفال_ الیمن» و «# بن_ زاید_ مجرم_ حرب_ الیمن»را برای نشان دادن جنایت های محمد بن زاید،رئیس امارات و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در یمن که از مارس 2015 میلادی جنگ را آغاز کردند، به راه انداختند.

توئیت ها روی این دو هشتگ چند روز پس از حمله ائتلاف سعودی- اماراتی به استان نفت خیز شبوه انجام شد. این حمله نیروهای دولتی یمن را هدف قرار داد.

 

این اقدام همزمان با اعلامیه صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) در 14 آگوست 2022 مبنی برای اینکه تعداد آوارگان در یمن به چهار میلیون و 300 هزار نفر افزایش یافته است، از این تعداد دو میلیون نفر کودک هستند. پیش از این، گزارش شده بود که نزدیک به دو میلیون کودک یمنی به دلیل سوء تغذیه شدید نیاز به درمان دارند که 360 هزار نفر آنها در معرض مرگ قرار دارند.

ائتلاف سعودی- اماراتی در همان روز در ریاض دومین برنامه  « یگان حفاظت از کودکان یمنی در مقابل درگیری‌های مسلحانه» را با این ادعا به راه نداختند که این برنامه شامل اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب دیدگی به کودکان در جریان عملیات نظامی است.

 

فعالان حملات گسترده ای را به دو طرف ائتلاف انجام دادند و توئیت های خود را برای افشای جنایت های بن زاید و بن سلمان علیه فرزندان یمن و ارتش یمن به راه انداختند.

این فعالان تاکید کردند که امارات و عربستان دو روی یک سکه هستند. روش ها و ترفندهای جنایتکارانه یکسانی را در یمن انجام می دهند و به تبادل نقش می پردازند.

 

همچنین این فعالان، «رشاد العلیمی» رئیس شورای رهبری ریاستی یمن را به وابستگی به عربستان و امارات متهم کردند. او تنها یک مهره در دست آنهاست که دستورات دیکته شده را اجرا می کند. ائتلاف، شورای ریاست جمهوری را با گام های پرسرعت به سمت تجزیه و تفکیک یمن هدایت می کند.

 

فعالان اجتماعی تصاویر ازکودکان یمنی را که در فقر، سوء تغذیه و ضعف قرار دارند، منتشر کردند. برخی از تصاویر نیز اجساد کودکان به جا مانده در نتیجه بمباران ائتلاف سعودی- اماراتی را نشان می دهد.

کد خبر 1206440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha