ثبت نام بیش از ۲۶ هزار نفر در قزوین برای حضور در پیاده روی اربعین

دمیرچی گفت: ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر در استان قزوین در سامانه سماح برای حضور در پیاده روی اربعین ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «عباس دمیرچی» در جلسه ستاد مرکزی اربعین استان که امروز (چهارشنبه ۲۶ مرداد) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: در استان قزوین ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر در سامانه سماح برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی ثبت نام کرده اند.

 

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین ادامه داد: تزریق واکسن برای ثبت نام در سامانه سماح الزامی بود که باید ۲ دز واکسن را زائران تزریق کنند که به منظور تسهیل در ثبت نام این مورد حذف شده است ولی زائران باید کارت واکسن را همراه داشته باشند.

 

وی در ادامه در خصوص مرز خسروی افزود: مرز خسروی چهار روز است که باز شده و فعالیت آن هم  ۲۴ ساعته نبوده و با روشن شدن هوا پذیرای زائران است ولی مرز مهران ۲۴ ساعته پذیرای زائران است.

 

در ادامه سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین اظهار کرد: ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی است که این روز را گرامی می داریم و از خداوند متعال برای آزادگان، سلامتی و سرافرازی مسئلت داریم و ان شاالله قدرشناس این افراد باشیم.

 

«ابوالحسن کبیری» با اشاره به اعزام زائران اربعین حسینی خاطر نشان کرد: یکی از موضوعات مهمی که زائران باید مورد توجه قرار دهند این است که فعالیت مرز خسروی ۲۴ ساعته نیست و این مرز با روشن شدن هوا و زمانی که حشدالشعبی امنیت را تأمین می کند، پذیرای زائران بوده ولی مرز مهران ۲۴ ساعته پذیرای زائران است.

 

در ادامه رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: موکب های استان قزوین که مقرر است در حوزه سلامت و درمانی فعالیت کنند زیرپوشش هلال احمر بوده و خدمات پزشکی ارائه می دهند و شامل ۳ موکب می شوند.

 

«مهدی طاهرخانی» یادآور شد: یکی از این موکب ها هم قرار است درمانگاهی در مسیر نجف و کربلا ایجاد کند و این ۳ موکب هر فعالیت پزشکی انجام دهند با هلال احمر هماهنگ هستند.

 

کد خبر 1206444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha