استفاده از ظرفیت‌های مردمی گروه‌های جهادی در دستور کار کمیته امداد قرار دارد

شیبه با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مردمی گروه‌های جهادی در دستور کار کمیته امداد قرار دارد گفت: کمیته امداد در رویداد اربعین سعی کرده از ظرفیت اربعین به بهترین شکل ممکن برای خدمت به محرومان استفاده کند که شوق زیارت و صدقه زائر از جمله آنها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «جمال شیبه» امروز (چهارشنبه 26 مرداد) در همایش جهادگران طریق‌الحسین (ع) که در مجتمع فجر سپاه برگزار شد، یکی از برجستگی‌های امام راحل را ژرف‌اندیشی و دوراندیشی امام (ره) دانست و اظهار کرد: بعد از سال‌ها از پیروزی انقلاب و رحلت امام (ره)، همچنان توصیه‌ها و دستورات ایشان در شرایط امروز جامعه راه‌گشا بوده و به رفع مشکلات کشور کمک کرده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان افزود: از کارهای ارزشمندی که امام (ره) در ابتدای پیروزی انقلاب انجام دادند تاسیس بسیج مردمی بود و امروز بسیج تبدیل به درخت تنومندی شده و برکات آن را در سطح کشور و دنیا شاهد هستیم.

 

وی اضافه کرد: از جمله اقدامات بسیح شکل گرفتن گروه‌های جهادی است که هر چه پیش می‌رویم قوام و سازماندهی بهتری می‌گیرد و در کشور تاثیر خوبی داشته و هر کجا اتفاقی و حادثه‌ای روی دهد گروه‌های جهادی جزو اولین مجموعه‌هایی هستند که در محل حاضر می‌شود.

 

شیبه تاسیس کمیته امداد را از دیگر اقدامات ارزشمند امام راحل بیان کرد و ادامه داد: امروز کمیته امداد به عنوان بزرگترین نهاد حمایتی کشور، نقش بی‌بدیلی در محرومیت‌زدایی و حمایت از محرومان و نیازمندان ایفا می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه اگر روحیه جهادی و بسیجی در کنار روحیه امدادگری قرار بگیرد قطعا اتفاق بزرگی رقم خواهد خورد تصریح کرد: امروز دور هم جمع شدیم و به یمن کار ارزشمند امداد روحیه امدادگری با روحیه جهادگری تلفیق شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان ابراز کرد: مقام معظم رهبری همواره به هیئت امنای کمیته امداد سفارش می‌کنند این نهاد باید ماهیت و هویت مردمی قوی خود را حفظ کند و مردم، امداد را نهادی مردمی بدانند؛ این باعث هم‌افزایی بیشتر می‌شود.

 

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مردمی گروه‌های جهادی در دستور کار کمیته امداد قرار دارد اذعان کرد: این‌ها همه باعث شده با حمایت رئیس کمیته امداد کشور قرارگاه مرحوم حاج عبدالله والی در کمیته امداد شکل بگیرد؛ مرحوم والی همه وجود و زندگی خود را صرف خدمت به محرومین کرد.

 

شیبه با اشاره به اینکه امروز اولین همایش تحت عنوان هسته‌های جهادی با رویکرد اربعین آغاز شده است بیان کرد: کمیته امداد در این چند سال برگزاری رویداد اربعین سعی کرده از ظرفیت اربعین به بهترین شکل ممکن برای خدمت به محرومان استفاده کند و در این راستا سال‌هاست که ستاد اربعین را در مجموعه خود تشکیل داده است.

 

وی خاطر نشان کرد: کمیته امداد در این ستاد تاکنون چند کار انجام داده که یکی از آنها بحث شوق زیارت است و تمام مددجویان تحت پوشش که علاقه‌مند به این سفر زیارتی و همایش بین‌المللی هستند می‌توانند در این سفر معنوی حضور پیدا کنند و کمیته امداد هزینه سفر آنها را پرداخت خواهد کرد.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان عنوان کرد: از آنجا که خوزستان افتخار میزبانی زوار سیدالشهدا (ع) را دارد کمیته امداد در تلاش است از این ظرفیت در بحث صدقه زائر و صدقه جهت سلامتی امام زمان (عج) استفاده کند که سال‌های گذشته هم این اقدام انجام شده و درآمد خوبی به برکت حضور زوار و صدقات آنها در مرزها عاید کمیته امداد شده است.

 

وی یاد آور شد: امسال هم این اقدام انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم به برکت نام امام حسین (ع) و زوار بخشی از نیازمندی‌های خانواده‌های مستضعفی که در همین مناطق مرزی سکونت دارند را از این طریق برطرف کنیم.

 

کد خبر 1206463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha