۵۰۰ ساعت خاطرات آزادگان مازندران جمع آوری شد

سردار ملکی از جمع آوری ۵۰۰ ساعت مصاحبه با موضوع خاطرات آزادگان استان مازندران خبر داد و گفت: باید به ازای هر یک از ازادگان یک کتاب روانه بازار نشر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، سردار «عبدالله ملکی» امروز(۲۶مرداد) در آئین گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی که به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مازندران برگزار شد،ضمن گرامیداشت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان و تقارن این مناسبت با ایام اسارت آل الله در حادثه عاشورا، اظهار کرد: آزادگان همانند شهدا در صف اول پاسداری از اسلام، قرآن و نظام قرار دارند و اسوه‌های صبر و ایثار هستند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به سختی‌های اسارت، گفت: لحظه‌های اسارت قیمت دیگری دارد و این فرهنگ عظیم باید تیین شود.باید خاطرات دوران اسارت رزمندگان بازگو و تصویر شود.

 


سردار ملکی با بیان اینکه شهدا جان خود را دادند و آزادگان بخشی از عمر خود را در زندان‌های مخوف رژیم بعثی عراق(استخبارات) گذراندند، بیان کرد: در مقابل آن همه سختی‌ها و مشقت‌ها ما باید کاری کنیم و ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران از جمله آن است که با هدف انتقال این فرهنگ برای آیندگان در حال ساخت است.

 

وی با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در زمینی به وسعت 60 هکتار در حال ساخت است، گفت: برای این مرکز اعتبار اندکی دیده شده و ما تلاش می‌کنیم با کمک دولت، مردم و خیرین این پروژه به بهره برداری برسد.

 

سردار ملکی با عنوان اینکه جمع آوری خاطرات آزادگان یکی از مأموریت‌های ما در این اداره کل است، ادامه داد: در این بخش بودجه‌ای نداریم و سال گذشته با همکاری و مشارکت دستگاهها 93 عنوان کتاب چاپ کردیم و امسال هم در تلاش هستیم کتاب هایی را منتشر کنیم.

 

وی با بیان اینکه کتاب آزاده «رادمنش» در دست انتشار است، اضافه کرد: همچنین کتاب آزاده حجت الاسلام «احمد رسولی» و حجت الاسلام «حسن جمشیدی» توسط  انتشارات «سرو سرخ» به چاپ رسیده است.

 

سردار ملکی از جمع آوری قریب به 500 ساعت خاطرات آزادگان استان خبر داد و اظهار کرد: هر آزاده باید یک کتاب داشته باشد و ما وظیفه داریم در این زمینه تلاش کنیم تا خاطرات آزادگان به ثبت برسد.
 

کد خبر 1206522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha