برخورداری از دام عاری از بیماری در کشور نتیجه حرکت های نیروهای تخصصی و ارزشی جهادگران است

آقامیری گفت: برخورداری از تخصص لازم در خصوص دام و طیور در کشور موجب شده تا دام کشور به عنوان عاری از بیماری دامی و طیور مطرح باشد که نتیجه حرکت های نیروهای تخصصی و ارزشی جهادگران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید محمد آقامیری»، امروز (چهارشنبه ۲۶ مرداد) در رزمایش جهاد دامپزشکی استان فارس که با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور برگزار شد، گفت: قرارگاه محرومیت زدایی در سطح دامپزشکی کشور و با هدف با شناسایی و سازمان دهی و سامان دهی نیروهای تخصصی جهادی برای خدمت رسانی در سراسر کشور با تمرکز به روستاها و مناطق عشایری راه اندازی شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: فعالیت های قرارگاه محرومیت زدایی باید به گونه ای تقویت شود که در سراسر کشور به صورت شبکه ای به محرومیت زدایی، پیشگیری از بیماری ها دام و طیور و مدیریت بیماری و آموزش و ترویج مسائل مرتبط با دامداری بپردازند.

وی اضافه کرد: اقدامات محرومیت زدایی با همکاری تمامی دستگاه ها انجام می شود و محوریت اصلی آن به عهده بسیج سازندگی و بسیج عشایری است.

آقامیری تاکید کرد: ایران از برترین کشورهای مبارزه با بیماری های مختلف دامی به شمار می رود که می تواند کشور ما را به عنوان یک کشور پیشرفته در این زمینه معرفی می کند.

وی ادامه داد: برخورداری از تخصص لازم در خصوص دام و طیور در کشور موجب شده تا  دام کشور به عنوان عاری از بیماری دامی و طیور مطرح باشد و امکان ارسال دام و طیور به خارج از کشور را داریم که در چرخه اقتصادی اهمیت فراوان داشته و نتیجه حرکت های نیروهای تخصصی و ارزشی جهادگران است.

آقامیری گفت: با حضور نیروهای تخصصی دامپزشکی و کارشناسان آموزش درمان و پیشگیری می توانیم شاهد گسترش اقدامات موثر اردوی های جهادی و محرومیت زدایی باشیم زیرا آموزش و ترویج  پیشگیری و مبارزه با بیماری های دام و طیور در این حوزه حائز اهمیت فراوانی است.

کد خبر 1206523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha