اسرا درس گرفته مکتب عاشورا هستند

احمدی نیا با اشاره به سالروز بازگشست اسرا و آزادگان به میهن گفت: اسرا درس گرفته از مکتب عاشورا و مروج بیداری در جهان هستند.

«مسعود احمدی نیا» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به بازگشت اسرا و آزادگان به میهن اظهار کرد: جامعه ایثارگری کشورمان با بصیرت و کسب معرفت از مکتب امام حسین (ع) به جایگاه مهمی رسیدند که موج بیداری را در جوامع آزادی خواه ایجاد کردند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان افزود: تحمل سختی ها و مشقت های دوران اسارت آزادگان در عراق و صبر و بر شکنجه ها موجب بیداری در جهان شد و چهره واقعی دشمن نمایان و ظلم و ستم آنان ماندگار نبود اما امروز یاد و خاطره شهدا و ایثارگران در جهان پیچیده است.

 

وی ادامه داد: نهضت امام حسین (ع) موج مهمی در آزادی خواهی در جوامع بشری ایجاد کرده و همین موضوع موجب ایثار و گذشت رزمندگان در کشورمان شده و آنان درس آموخته مکتب عاشورا بودند که در مسیر خود مقاومت کردند.

 

احمدی نیا خاطر نشان کرد: بازگشت آزادگان به میهن اتفاق مهمی در کشورمان بود و مردم استقبال خوبی از آنان انجام داده و امروز  همه قدردان رشادت های جامعه ایثارگری و خانواده شهدا هستیم.

 

وی اضافه کرد: خانواده آزادگان در دوران اسارت فرزندانشان همچون حضرت زینب (س) صبر کرده و مادران و پدران شهدا در مسیر آزادی خواهی با شهادت فرزندشان صبر کردند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان به برنامه های فرهنگی این ایام اشاره کرد و ادامه داد: ویژه برنامه های خبری، گفتگو با اسرا، تجلیل از آزادگان، تبیین گری دوران دفاع مقدس، استقبال نمادین از اسرا و همچنین تولید محتوای فرهنگی در فضای مجازی از اقدامات فرهنگی به مناسبت این ایام است.

 

وی یاد آور شد: رویکرد برنامه های حوزه ایثار و شهادت ترویج این فرهنگ و آشنایایی نسل جدید با جانفشانی های رزمندگان بوده که در این راستا همکاری و مشارکت همگانی ضرورت دارد.

 

کد خبر 1206620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha