افق بلند خط ریلی اینچه برون/ نقشه مصوب کمیته ایستگاهی راه آهن به قرارگاه خاتم داده شد

اعتماد گفت: نقشه مصوب کمیته ایستگاهی راه آهن اینچه برون گرفته شده است و شرح خدمات آن به قرارگاه خاتم الانبیا داده شده است.

«محسن اعتماد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان گفت: در سفر رئیس جمهور به استان مصوبه 800 میلیارد تومان تکمیل زیرساخت های اینچه برون بوده است که کارهای آن در حال انجام است.

 

مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 افزود: در حال حاضر این پروژه در حال انجام بروکراسی های اداری و ترک تشریفات است و کار جلوست و نقشه مصوب کمیته ایستگاهی راه آهن گرفته شده است و شرح خدمات آن به قرارگاه خاتم الانبیا داده شده است.

 

وی با بیان اینکه بعد از انجام بروکراسی ها، کار پروژ آغاز می شود، ادامه داد: 70 تا 80 درصد کل مرکز لجستیک اینچه برون که 650 هکتار مساحت دارد آماده می شود و بسترش برای سرمایه گذاری، محوطه سازی و خطوط نرمال و عریض فراهم خواهد شد.

 

اعتماد اظهارداشت: سیاست دیپلماسی اقتصادی، استراتژی خوب و گامی زیرکانه است و متاسفانه در این زمینه ضعف داشته ایم.

 

وی با بیان اینکه با کشورهای هدف، ترکمنستان وروسیه روابط خوبی ایجاد شده است، گفت: موقعیت کشور یک موقعیت الهی است که از آن استفاده نشده است، اگر نقش کریدوری کشور خوب ادا شود و خوب از آن بهره مند شویم، باید چاه های نفت را پلمپ کنیم و بیکاری نداشته باشیم.

 

مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 افزود: برای کشور خط های ترانزیتی راه افتاده است و از کشور قزاقستان در حال ورود است که شامل 7 نوع بار بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در مجموع 20 تا 30 قطار ترانزیتی از طریق اینچه برون به افغانستان ارسال شد.

 

اعتماد گفت: در حال حاضر جلسات ویدئو کنفرانسی با افغانستان به صورت ارتباط مجازی برقرار شده و این ارتباط امیدوار کننده است.

 

وی با بیان اینکه ترانزیت ما سه برابر شده است، افزود: نخستین قطار کانتیری را از طریق اینچه برون به اروپا هم داشته ایم. ظرفیتی که در اینچه برون وجود دارد بیشتر از این است و نهادها و ارگان ها باید همکاری کنند و سرعت بازرگانی را بالا ببریم، دنیا، دنیای رقابت است و باید رقابت کنیم.

 

مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 با بیان اینکه توجه استاندار گلستان به راه آهن بسیار خوب است، گفت: در حال حاضر توجه به راه آهن بیشتر شده است و یکی از اولویت های اصلی استان راه آهن است.

 

وی ادامه داد: کریدور شمال به جنوب اگر اجرا شود استان از بن بست در می آید و کارهای مذاکراتی در حال انجام است تا مجوزات دولت دریافت شود.

 

اعتماد گفت: خط عریض به قزاقستان وصل شده و برنامه ششم توسعه ماده 24-25 در مورد راه آهن است.

 

وی رسانه ها مهمترین امر به معروف ابزار در امر به معروف و نهی از منکر هستند، افزود: یکی از ابعاد مهم توسعه پایدار اقتصاد است و اگر کمک شود یک نفر به جای ماشین از ریل استفاده کند، 25 سی سی سوخت صرفه جویی می شود.

 

مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 گفت: راه آهن یک هزار هم کشته ندارد.

 

 

 

کد خبر 1206664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha