دارو با قیمت واقعی به داروخانه ها عرضه می شود

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: با اجرایی شدن طرح دارویار، دارو با قیمت واقعی به داروخانه ها عرضه می شود و هیچ افزایش قیمتی برای بیمه شده لحاظ نمی شود.

«محسن رعنایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد، گفت: طرح دارویار با دستور رئیس جمهوری و با اجرای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همزمان با سراسر کشور در سطح داروخانه‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان اجرا می‌شود.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با اشاره به اجرایی شدن طرح دارویار از 23 تیرماه سال جاری، اضافه کرد: با اجرای این طرح و در راستای افزایش عدالت اجتماعی در حوزه درمان به خصوص برای اقشار کم درآمد و دهک‌های پایین جامعه مشکلات بسیاری از مردم در این حوزه رفع می‌شود.

 

وی افزود: در این طرح دارو با قیمت واقعی به داروخانه ها عرضه می شود و اختلاف قیمت دارو توسط بیمه پرداخت خواهد شد و هیچ افزایش قیمتی برای بیمه شده لحاظ نمی شود.

 

رعنایی اضافه کرد: در قالب اجرای این طرح، نه تنها داروهایی که بدون تجویز و نسخه پزشک در داروخانه‌ها ارائه می‌شود هیچ افزایش قیمتی نداشته اند، بلکه 119 قلم از این داروها در این طرح تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه بیش از 30 قلم داروی پر مصرف و ضروری بیماری‌های مزمن مانند دیابت، فشار خون، قلبی عروقی و… نیز تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند، گفت: بیمارانی که تحت پوشش بیمه باشند و با نسخه معتبر به داروخانه‌ها مراجعه کنند، هیچ افزایش قیمتی در تهیه داروها نخواهند داشت.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه در سطح استان 170 هزار نفر بیمه سلامت رایگان دارند، اظهارکرد: از این تعداد 112 هزار نفر به پزشکان منتسب شده اند که تحت پوشش پزشک خانواده در اسفراین، شیروان و بجنورد قرار دارند و با پرداخت مبلغ هفت هزار و 500 تومان از خدمات برخوردار می شوند و در صورت نیاز برای مراجعه به پزشک متخصص ارجاع داده می شوند. 

 

وی افزود: در راستای اجرای این طرح تاکنون در استان ۱۴۰ بازدید به صورت میدانی از داروخانه ها انجام شده است.

کد خبر 1206696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha