مراكز مثبت زندگی، بزرگترين شبكه خدمات اجتماعی در خاورميانه است

خادم حسینی گفت: بزرگترين شبكه خدمات اجتماعی خاورميانه، با مديريت و محوريت سازمان بهزيستي، آبان امسال در بستر جديد سامانه هوشمند، دوره‌ جديد فعاليت خود را آغاز مي كند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سيد حسين خادم حسينی» در حاشيه برگزاری همايش آموزشی توجيهی مراكز مثبت زندگي خراسان رضوی و در جمع خبرنگاران گفت: بزرگ‌ترين شبكه خدمات اجتماعي خاورميانه، با مديريت و محوريت سازمان بهزيستي، آبان‌ماه، در بستر جديد سامانه هوشمند، دوره‌ جديد فعاليت خود را آغاز مي‌ كند سامانه هوشمند پايه‌ اين شبكه بزرگ خدماتي، در حال تكميل است و فاز اول آن آبانماه راه‌اندازي مي ‌شود.

 

معاون راهبری و توسعه خدمات سازمان بهزيستی، مراكز خدمات بهزيستی كه در عرف اين سازمان، به مراكز مثبت زندگي موسوم است را بزرگ‌ترين شبكه ارائه خدمات اجتماعي محله‌محور توصيف كرد و افزود: اين تشكيلات و اين سطح و حجم از خدمات محله‌محور، افتخار نظام و سازمان بهزيستي است كه در جاي جاي كشور به همه‌ي شهروندان ارائه مي‌شود.

 

وی اضافه کرد: اين شبكه بزرگ با ۲۵۰۰ واحد خدماتي در سطح كشور، از طريق يک سامانه هوشمند جامع به هم و به واحدهاي سازماني بهزيستي در ستاد كشور، ستاد استان‌ها و شهرستان‌ها متصل مي‌شوند كه با سطوح دسترسي متفاوت، تمام مراكز و كارشناسان بهزيستي در سراسر كشور را در لحظه با يكديگر مرتبط مي‌سازد.

 

خادم حسينی ابراز کرد: افقي كه براي مراكز مثبت زندگي ديده شده، آن است كه به درگاه ارائه خدمات اجتماع‌محور كل دولت تبديل شود و رايزني‌ها و گفتگوهايي با ساير نهادها در ارتباط با اجرايي شدن اين برنامه، در جريان است.

 

وی گفت: مراكز مثبت زندگي، با شناختي كه از محلات و شهروندان ساكن آنها بدست آورده‌اند و همچنين، شناسايي آسيب‌ها، مشكلات و كانون‌هاي حمايت اجتماعي در مناطق گوناگون شهرها، مي‌توانند بهترين ظرفيت براي ارائه‌ خدمات ساير نهادهاي دولت همچون شهرداري‌ها به ساكنين محلات باشند.

 

معاون راهبری و توسعه خدمات مراكز مثبت زندگي سازمان بهزيستي با بيان اينكه آيين‌نامه فعاليت‌هاي اين مراكز در حال بازنگري است تصریح کرد: پس از بررسي ضعف‌ها و قوت‌هايي كه در طول يك سال و نيم كه از تشكيل اين مراكز مي‌گذرد، بر اساس برنامه‌اي كه در چشم‌انداز مراكز ديده شده، شيوه‌نامه‌ جامعي در ستاد بهزيستي كشور در دست تدوين است كه تمام وجوه فعاليت‌ها، خدمات قابل ارائه، نحوه‌ي رتبه‌بندي، سطح خدمات، نحوه مراجعه خدمت‌گيرندگان، قيمت تمام شده‌ خدمات و ساير مسائل در آن ديده شده است.

 

وی با يادآوري اينكه سامانه‌هاي پيشين اين مراكز، به خاطر اشكالاتي كه در ارتباط شبكه‌اي آنها داشت با راه‌اندازي سامانه جديد، كنار گذاشته مي‌شود ابراز کرد: اطلاعات مندرج در سامانه‌هاي پيشين به اضافه سابقه‌ي فعاليت‌هاي مراكز و ساير داده‌ها به سامانه‌ جديد منتقل مي‌شود و علاوه بر اين، اطلاعات جديدی كه براي كار در سامانه‌ي هوشمند جديد مورد نياز است در آن بارگذاري خواهد شد.

 

خادم حسینی تأكيد كرد: تنها خدمت‌گيرندگان اين مراكز، مددجويان بهزيستي نيستند بلكه ساير شهروندان و از جمله مراجعين بالقوه به سازمان يا ساير افراد مي‌توانند از مراكز مثبت زندگي، به عنوان پيشخوان سازمان بهزيستي، خدمات دريافت كنند.

 

وی خاطر نشان کرد: در آيين‌نامه‌ فعاليت‌هاي اين مراكز، تمام خدمات سازمان بهزيستي و همه‌ي مواردي كه اين مراكز بسته به سطح و رتبه‌ي مكتسبه قادر به انجام آن هستند احصا شده است.

 

معاون راهبری و توسعه خدمات سازمان بهزيستی بیان کرد: بر اساس اين شيوه‌نامه، پروتكلي برای هر كدام از خدمات تعريف شده كه نيروي انساني و هزينه‌های مورد نياز نيز در آن ديده شده و در نتيجه، هر مركز با توجه به رتبه و سطح و نوع خدماتي كه ارائه مي‌كند مي‌تواند ساختار نيروي انساني براي خود تعريف كند و بسته به تمايل مدير مركز و درخواست گسترش خدمات آن، نيروهاي متخصص كافي بكار بگيرد.

 

وی با تأكيد بر اينكه موضوع نظارت بر حسن انجام خدمات اين مراكز كه از وظايف دستگاه حاكميتي است نيز در شيوه‌نامه ديده شده عنوان کرد: اميدواريم با آغاز دوره‌ي جديد فعاليت مراكز ارائه خدمات بهزيستي از آبان‌ماه، به صورت عملياتي و عيني، شاهد وجهه‌ بسيار مثبت مراكز مثبت زندگي باشيم و مددجويان و ساير شهروندان، طعم دريافت خدمت در نزديك‌ترين مركز به محل سكونت خود را بچشند.

 

کد خبر 1206723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha