برجام یک رویداد پایان یافته است/ دولت سیزدهم  در مسائل زیر بنایی اقتصاد گام های خوبی برداشت

بادامچیان با بیان اینکه اگر برجام نبود آمریکا ما را از دشمنی با خود معاف نمی کرد گفت: برجام یک رویداد پایان یافته است اگر آمریکا از پافشاری خود دست بکشد و حقوق ایران را بپردازد، برجام دوباره برقرار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، اسدالله بادامچیان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت درگذشتگان کرونا از اصحاب رسانه، حزب موتلفه اسلامی و مدافعان سلامت در مورد برجام گفت: انقلاب اسلامی به عنوان یک قدرت مستقل از شرق و غرب در دنیا شناخته شده است و برخلاف تمام کارشکنی ها، دشمنی ها و ... استقلال و آزادی را به خوبی پایه گذاری کرده است و با توجه به مجموعه عظیم رسانه‌های بیگانه، تحریم ها و جنگ ۸ ساله تحمیلی و فشارهای گوناگون در صفحه بین‌الملل آزاد و مستقل حرکت می کند.

 

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه به برجام بیش از حد بها دادن یا کمتر بها دادن صحیح نیست، گفت: دولت قبل همه چیز را بسته به برجام می‌دانست. اینکه در کشور نگاه‌های متفاوتی وجود دارد به این دلیل است که در کشور ما گروه‌های متفاوتی وجود دارد اما در حال حاضر سیاست نظام اجرا می‌شود. آمریکا و اروپا به تعهدات خود عمل نکردند اما ما با تمام قدرت به تعهدات خود عمل کردیم.

 

وی با بیان اینکه برجام یک رویداد پایان‌یافته است، در زمینه تحریم جز درصدی کم تحریم آمریکا اثر ندارد، گفت: معتقدم مسئله اقتصاد مربوط به سیاستها و مدیریت ها است مدیریت کشور ما وابسته به وجود برجام نیست برجام ۲۰ تا ۳۰ درصد تاثیر دارد و همه چیز وابسته به آن نیست. در این مدت چیزی عوض نشده و جز مزاحمت برای نظام چیزی نبوده صادرات و تورم را کنترل کردیم و باید این سوال بپرسیم که آیا اگر برجام نبود استکبار دست از دشمنی ما بر می داشت و ما از دشمنی خود معاف می کرد دشمنی او بعد از برجام هم ادامه دارد.

 

بادامچیان با بیان اینکه بازگشت آمریکا به برجام بستگی به سیاست‌های خودشان دارد، تصریح کرد: اگر آمریکا از پافشاری خود دست بکشد و حق و حقوق ایران را بپردازد، برجام دوباره برقرار می‌شود. اگر نپردازد هم مشکلی در کشور ما وجود نخواهد داشت. ایران فروش نفت خود را دارد و اقتصاد خود را اداره می‌کند. آمریکا اگر به برجام هم بازگردد و تحریم‌ها را لغو کند، باز هم دست از دشمنی با ایران برنمی‌دارد،  بهتر است که در داخل نظرات را یکی کنیم نه اینکه گروهی از آمریکا دفاع کنند و گروهی تندروی کنند.  

 

وی در مورد سیاست‌های  دولت سیزدهم گفت: آیت الله رئیسی یک سال است که روی کار آمده و نمی‌توان توقع چهار ساله از این دولت داشت. باید دید که در طول سه سال آینده چه خواهد کرد. سیاست دولت رئیسی آن است که بتواند مسایل اقتصادی را اداره کند. بهترین قدرت این است که ارز را از اقتصاد خود حذف کنیم در واقع دلار نباید تعیین‌کننده میزان گرانی در کشور باشد.

 

بادامچیان تاکید کرد: دولت به شکل دستوری اداره نمی‌شود و سیاست‌گذاری در اداره کشور اهمیت بسیار دارد، دولت تنها یک سال است بر روی کار آمده اما در بخش‌های زیادی از جمله کنترل کرونا موفق بوده است. این دولت تندروی نکرده و حتی با عربستان رفتار متین و معقولی داشته است.

 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: آیت الله رئیسی در بخش زیربنایی اقتصاد، گام‌های خوبی برداشته که آثار آن بعدها مشخص می‌شود، در کنترل قیمت‌ها هنوز موفق نبوده‌ایم و این ناشی از عدم کارایی دو وزیر اقتصاد و صنعت است. در بخش معیشت و قیمت، دولت مشکلاتی را دارد. باید از دولت مطالبه کنیم افرادی که به علم اداری، اقتصادی، ملی و بین‌المللی اشراف دارند را جایگزین کند.

 

وی گفت: اگر ما دولت حزبی مبتنی بر حمایت مردمی داشتیم، بسیاری از مشکلات به راحتی حل می‌شد. معتقدم دولت در سال آینده می‌تواند بهتر انجام وظیفه کند.

 

وی در رابطه با برخی اختلاف‌نظرها در مجلس شورای اسلامی گفت: اختلاف نظر در مجلس طبیعی است. برای مثال، میرسلیم شجاعت بیان دارد و به هزینه فکر نمی‌کند و انتقاد از قالیباف نشأت گرفته از همین است. نمایندگان مطابق وظیفه عمل می‌کنند و نمی‌شود آنها را از انجام وظیفه منع کرد.

 

بادامچیان گفت:  اوضاع حزب موتلفه خوب است و نتیجه آن در انعکاس اخبار در رسانه‌های غربی و معاند دیده می‌شود اگر موتلفه بی‌اهمیت بود روابط و دیدارها صورت نمی‌گرفت و حزب به خوبی توانسته کار کند. ما به گسترش فعالیت‌های حزبی امیدوار هستیم و فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهیم.

 

وی درباره پرونده قضایی فرزند میرسلیم یادآور شد: ما نسبت به مسئله فرزند وی بی‌خبر بودیم. وقتی فرزند وی دستگیر شد، حرفی به موتلفه یا قوه قضاییه نگفت و مداخله نکرد و به دلیل درخواست آزادی بعد از گذراندن نیمه محکومیت و درخواست آزادی به دلیل افسردگی‌، رسانه‌ها مطلع شدند و از آن سواستفاده شد.

 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت:  میرسلیم مطابق وظیفه و تکلیف عمل کرد. در تاریخ فرزندانی از ائمه داریم که به مشکل مشابه دچار شدند و در این شرایط باید به میرسلیم تسلی داد.

کد خبر 1206730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha