اعزام های کاروانی به عتبات عالیات  از مرز خسروی آغاز شده است

کریمی خو گفت: از ۲۳ مردادماه همزمان با بازگشایی مرز خسروی، اعزام های کاروانی به عتبات عالیات هم ازاین مرز آغاز شده است.

سعید کریمی خو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، با اشاره به برگزاری پیاده روی اربعین حسینی و تردد از مرز خسروی، از آغاز اعزام های انفرادی اربعین از هفتم شهریورماه خبر داد و اظهار کرد: طبق برنامه زمانبندی ارائه شده در سامانه سماح، اعزام های انفرادی از ۱۹ روز قبل از اربعین یعنی از هفتم شهریورماه آغاز شده و زائرین تا ۳۱ شهریور اجازه برگشت دارند.

 

مدیر کل حج و زیارت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه پیش ثبت نام پیاده روی اربعین حسینی که از ۱۰ تیر آغاز شده بود، در ۲۲ مرداد به پایان رسیده است افزود: از ۲۳ مرداد ثبت نام قطعی زائرین اربعین حسینی آغاز و تاکنون زمانی برای پایان این ثبت نام ها اعلام نشده است.

 

وی خاطر نشان کرد: زائرین حدود ۱۸ هزار تومان برای صدور کارت شناسایی و حق بیمه خود پرداخت می کنند و برای خروج از مرز باید برگه پرینت ثبت نام قطعی خود در سامانه سماح را به همراه گذرنامه با مدت اعتبار شش ماه، به همراه داشته باشند.

 

کریمی‌خو با بیان اینکه  افرادی که دارای بیماری و شرایط سخت هستند منع ثبت نام و رفتند دارند تاکید کرد: بیمارانی که با توجه به شرایط خاص اربعین در عراق و برنامه پیاده روی طبق نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تشرف به عتبات عالیات در این ایام، منع شده اند از ثبت نام خودداری کنند.

 

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه تصریح کرد: طبق برنامه ریزی جدید صورت گرفته، از این پس اعزام کاروانی زائرین کرمانشاهی تنها از طریق مرز خسروی خواهد بود و از سایر مرزها اعزام کاروانی نخواهیم داشت.

 

کد خبر 1206769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha