تمامی ظرفیت‌های سپاه امیرالمؤمنین(ع)ایلام برای اربعین پای کار است/ ظرفیت اسکان ۸۰ هزار نفر فرهم شده است

سردار شاکرمی با بیان اینکه در راستای خدمات رسانی بهتر و بیشتر به زوار ما در تعامل کامل با کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی هستیم، گفت: تمامی ظرفیت‌های سپاه امیرالمؤمنین(ع)ایلام برای اربعین پای کار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در جلسه ستاد اربعین حسینی استان ایلام که با حضور سردار شمشیری، نماینده ویژه ستاد اربعین کشور در مرز مهران برگزار شد،با تبریک سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن عزیزمان ایران اسلامی و با تاکید بر اینکه سپاه به عنوان عضو ویژه ستاد اربعین امسال انجام وظیفه خواهد کرد، گفت: فرماندهان سپاه های استانی اختیارات صددرصدی را در اربعین دارند هیچ کدام از رده ها نمی توانند به صورت جزیره ای عمل کنند و باید تحت نظارت سپاه های استانی عمل نمایند.

 

سردار« جمال شاکرمی» با اشاره با اینکه عالی ترین مقام اجرایی و تصمیم گیرنده در راستای برنامه های اربعین استاندار محترم هستند، اظهار کرد: سپاه نیز به عنوان عضو ویژه قطعا در این راستاهم افزایی و همکاری لازم را با مجموعه استانداری خواهد داشت.

 

وی تصریح کرد: مسئولیت فرهنگی اربعین یکی از مقوله هایی است که حائز اهمیت بوده که این امر مهم امسال بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی خواهد بود با ارائه یک برنامه ریزی خوب و مناسب با بهره گیری از نواحی مقاومت در شهرستان ها گام های مثمر ثمری را بردارند.

 

سردار شاکرمی با اشاره به تفاوت اربعین امسال با سالهای گذشته بیان کرد: شاه کلید موفقیت ما امسال در اربعین حسین دولت مردمی آقای رییسی است چرا که دولت به خوبی به موانع پیشرو واقف بوده و تمام تلاش خود را در راستای رفع موانع بکار می برد.

 

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام خاطرنشان کرد: در حوزه تامین امنیت زائران با تشکیل کمیته ها و هم افزایی که بین نیروهای نظامی و انتظامی وجود دارد این اطمینان خاطر را به زوار اربعین حسینی خواهیم داد که با مانعی روبرو نخواهیم شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیش بینی استقرار ۱۰ عدد چادره گروهی به ظرفیت هر چادر ۲۴۰ نفر در پایانه مرزی مهران در ایام اربعین حسینی، یادآور شد: ظرفیت روزانه اسکان ۸۰ هزار نفر با استفاده از ظرفیت ۱۲۵ مسجد، ۴ تکیه، ۸۳ حسینیه و ۵۰ موکب و اردوگاه های سپاه استان و شهرستان ها در ایام اربعین حسینی فراهم شده است.

 

سردار شاکرمی  با بیان اینکه سپاه ناحیه چرداول، سپاه ناحیه ایلام و سپته ناحیه مهران نقش مهمی در راستای اسکان و پذیرایی از زوار اربعین حسینی ایفا خواهند کرد، افزود: نصب و استقرار دو دستگاه یخ ساز به ظرفیت ۶۰۰ قالب در روز، استقرار ۱۰ واحد نانوایی سیار شبانه روزی جهت پخت بیش از ۲۰۰ هزار قرص نان برای تامین نان موکب ها و دپور کردن ۲۰ تریلر آب معدنی به تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار بطری ۲۵۰ سی سی با استفاده از ظرفیت سپاه استان، سازمان ها و  نهادهای مردمی از دیگر اقدامات پیش بینی شده برای اربعین سال جاری است.

 

وی در پایان با بیان اینکه سپاه در عرصه های مختلف در ایام اربعین حسینی در خدمات رسانی به زوار پای کار خواهد بود، خاطرنشان کرد:  در راستای خدمات رسانی بهتر و بیشتر به زوار ما در تعامل کامل با کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی هستیم.

کد خبر 1206807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha