ضرورت ترویج فرهنگ نوع دوستی و داوطلب بودن در جامعه

غلامی مهمترین وظایف جمعیت هلال احمر را امداد، نجات، اسکان اضطراری و آموزش‌های همگانی دانست و گفت: می بایست فرهنگ نوع دوستی و داوطلب بودن را در جامعه ترویج کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیاوش غلامی» امروز(پنجشنبه، 27 مرداد) در آیین تجلیل از اصحاب رسانه استان، جمعیت هلال احمر را بزرگترین سازمان غیردولتی در دنیا دانست و اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در سه حوزه جوانان، داوطلبان و امدادو نجات عضوگیری از افراد را انجام می دهد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان با تاکید بر اینکه دانستن کمک های اولیه در هر خانواده ضروری است گفت: همچنین با تشکیل خانه های هلال در روستاها و محلات و... می تواند در عرصه های گوناگون حضور اقشار مختلف آموزش دیده را به دنبال داشته باشد و از این رو، استان گیلان با راه اندازی 450 خانه هلال رتبه کمی و کیفی را در سطح کشور کسب کرده است.

وی مهمترین وظایف این جمعیت را امداد، نجات، اسکان اضطراری و آموزش‌های همگانی برشمرد و افزود: برای بالا بردن توان کاربردی افراد نیز طی 10سال گذشته مرکز علمی و کاربردی در بعضی از استان ها راه اندازی شده است.

غلامی بیان کرد: در مرکز علمی کاربردی هلال احمر استان گیلان با توجه به افزایش سنی جمعیتش، در حال حاضر ۳۰۰ دانشجو مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه برنامه های جمعیت با یک برنامه پنج ساله تدوین می شوند، ادامه داد: در حوزه داوطلبان که جمعیت بالای 35سال را در بر می گیرد طبق برنامه از سال 96 تا 1400 از ۲ هزار نفر به ۱۵ هزار نفر رسیده ایم که سعی و تلاش کردیم تا اختلاف جنسیت  وجود نداشته باشد.

غلامی بیان کرد: در حوزه جوانان که سنین کمتر از ۳۵ سال هستند جمعیت ۶ هزار نفری را طی پنج سال به ۲۰ هزار نفر افزایش دادیم.

وی از راه اندازی 2 مرکز جامع توانبخشی در رشت و رودسر خبر داد و تصریح کرد: این مراکز از لحاظ درمانی و دارویی جانبازان و معلولین را پوشش می دهند گرچه با توجه به گردش پذیر بودن استان گیلان هر میزان تجهیزات و امکانات ما بیشتر باشد ارایه خدمات مطلوب تری را به همراه خواهیم داشت.

غلامی در ادامه با اشاره به کمبود ناجیان غریق در سواحل اذعان کرد: طرح آزادسازی سواحل باعث شد مردم بدون آگاهی و توجه در هر نقطه‌ای که دوست دارند وارد آب شوند و جان خود و عزیزانشان را به خطر بیندازند.

وی با قدردانی از اعتبارات خوبی که در اولین سفر ریاست جمهوری برای جمعیت هلال احمر مصوب شد، گفت: از ۴۰ میلیارد تومانی که در نظر گرفته شد ۷ میلیارد تومان سال 1400 پرداخت شده و مابقی تا سال آینده پرداخت می شود.

غلامی ادامه داد: این اعتبار برای تکمیل و تجهیز سیستم ارتباطات رادیویی دیجیتال گیلان، تکمیل پایگاه‌ها و انبارهای امدادی هلال احمر و تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات استان گیلان و تکمیل پروژه هایی همچون تکمیل ساختمان اداری امدادی ماسال و... مصوب شده است.

وی با توجه به نیاز جامعه برای خودآگاهی و هر خانواده یک امدادگر خاطرنشان کرد: می بایست فرهنگ نوع دوستی و داوطلب بودن در جامعه را ترویج کنیم.

کد خبر 1206829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha