غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت محمدهلال(ع)

همزمان با ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، طی آیینی ضریح مطهر حضرت محمدهلال فرزند بلافصل امیرالمومنین علی (ع) غبارروبی و عطر افشانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، همزمان با ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، طی آیینی با حضور خدام افتخاری، امام جمعه، فرماندار، شهردار، جمعی از مسئولان، اعضای شورای شهر و اعضای شورای هیئات مذهبی آران و بیدگل، ضریح مطهر حضرت محمدهلال فرزند بلافصل امیرالمومنین علی (ع) غبارروبی و عطر افشانی شد.

 

در ابتدای این مراسم، نوای ملکوتی کلام وحی در فضای حرم مطهر طنین انداز شد و همزمان با گشایش درب ضریح منور، آیین غبارروبی و عطرافشانی آغاز شد و ضریح مطهر با گلاب ناب عطرافشانی و نذورات زائران که با عشق و شور در هم آمیخته و در این قطعه بهشتی از خاک، جلوه ای از ارادتمندی به ساحت حضرت محمد هلال بن علی(ع) را متجلّی ساخته بود، جهت هزینه در امور فرهنگی و عمرانی آستان مقدس جمع‌آوری شد.

 

در ادامه این مراسم، زیارت نامه خوانی خادمان و مدیحه‌ سرایی و مرثیه خوانی «مجید ناظر حضرتی» با همنوایی حاضران، فضای معنوی آیین غبار روبی آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی (ع) را دوچندان کرد.

 

غبارروبی از  جمله آیین‌های سنتی-مذهبی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل است که هر دو ماه یک ‌بار و با حضور آیات عظام، شخصیت‌های کشوری و استانی، خیران و خادمان آستان مقدس حضرت محمد هلال(ع) و زائران و مجاوران برگزار می‌شود.

 

آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل، شمالی ترین نقطه ی استان اصفهان، صد کیلومتری شهر مقدس قم و هفت کیلومتری کاشان واقع شده است.

کد خبر 1206873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha