باید فضای مناسب را برای رشد معنوی جوانان فراهم کنیم

آیت الله علما، ایجاد فضای مناسب را برای رشد معنوی جوانان ضروری دانست و گفت: نشاط اجتماعی و عمومی، مورد تاکید امامین انقلاب اسلامی است، و با شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود می‌توان با آسیب‌های فردی و اجتماعی مقابله کرد.

آیت الله  مصطفی علما در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به ایجاد نشاط اجتماعی و عمومی در جامعه ضروری است،گفت: نباید فقط بر ایده ها اظهار نظر کنیم، باید برای نیل به اهداف بلند انقلاب اسلامی برنامه داشته باشیم، و پیگیری مداوم و مستمر داشته باشیم، برای رسیدن به شادابی و نشاط جامعه باید روشنگری کنیم، باید مردم بدانند قبل از انقلاب چه بوده و الان چه هستیم، باید برخی موارد را توجیه کنیم و برای مردم توضیح دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ،افزود: امر به معروف و نهی از منکر تنها بی حجابی نیست، باید جلو حق و ناحق، رشوه، گرانی، کمبودها گرفته شود، اینها همه جزو امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای هیچ چیزی به اندازه فرهنگ اهمیت قابل نیستند، زیرا کار فرهنگی یعنی اساس و بنیاد، و اگر در امور فرهنگی اصلاح شویم در همه امور جامعه اصلاح خواهیم شد.

 

آیت الله علما تصریح کرد: اگر برنامه های معنوی همچون اعتکاف، فراگیر شود و نسل جوان را با معنویت آشنا کنیم، هم جلوی افراط و تفریط ها گرفته می شود و هم مشکلات و بی اخلاقی ها و پرخاشگری ها که بخش عمده آن ناشی از کمبود معنویت در جامعه است برطرف می شود. چرا که از طریق معنویت، انسان های متعادل، معقول، متدین، مؤمن و تأثیرگذار، تربیت و وارد جامعه می شوند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ، اظهار کرد:امروز نسل جوان ما در معرض شدیدترین بمباران ها و شبیخون های فرهنگی قرار دارند و ما هرچه بتوانیم فضای معنوی را در مدارس، دانشگاه ها و حوزه ها  گسترش بدهیم، در حقیقت پایه و اساس اخلاقی-تربیتی جوانان را درست طراحی و پایه ریزی کرده ایم و طبیعتاً انسانی که شخصیتش بر اساس معنویت شکل گرفت، وقتی در متن جامعه وارد می شود، با همان مبنا رشد می کند و شخصیتش ساخته می شود.

کد خبر 1206902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha