کودتای ننگین ۲۸ مرداد نتیجه اعتماد به دشمن بود

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه کودتای ننگین ۲۸ مرداد نتیجه اعتماد به دشمن بود، گفت: این مسئله درس عبرتی برای مسئولان است که بدانند دشمن با هیچ کسی کنار نمی آید و حتی نوکرش را هم خودش انتخاب می کند.

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» ظهر امروز (۲۸ مرداد) در خطبه های نماز جمعه ضمن گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد: آزادگان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و باید در طول سال برنامه‌های گوناگون با این افراد برای استفاده خانواده‌ها، جامعه و جوانان تهیه شود.

 

امام جمعه بیرجند گفت: در القائات زندگی‌های رفاهی و دنیوی همه سرمایه‌های ما در غفلت از بین می‌رود و این آزادگان  غفلت‌شکن هستند.


آیت الله عبادی با بیان اینکه غفلت روحیه ما را ضعیف می‌کند، عنوان کرد: اگر در جامعه افرادی به دنبال حرام، دزدی و انواع و اقسام خلاف‌ها می‌روند به دلیل نداشتن اراده و غفلت است.


وی تأکید کرد: در صدر اسلام نیز وقتی مال‌پرستی آمد، شمشیری که غم‌ها را از چهره پیغمبر(ص) می‌زدود براساس غفلت، عاشق دنیا و پول شدن، به روی حضرت علی (ع) کشیده شد.


آیت الله عبادی با بیان اینکه در دنیا باید براساس امر و نهی خدا کار کرد و بنده مال، طاغوت و منافق نبود، گفت: انسان‌ها براساس تفکرات عاشقانه‌ای که نسبت به دنیا دارند در اذهان خودشان طرح‌ریزی برای خیانت، ظلم و نقشه می‌ریزد در حالی که خداوند از ذهن و فکر انسان‌ها با خبر است.


وی به تفسیر آیات قرآن و گزارش زمین از اعمال انسان‌ها در روز قیامت پرداخت و افزود: آیات قرآن ۱۴۰۰ سال پیش و متناسب با شرایط خاص آن زمان نازل شده اما اکنون با توسعه صنعت الکترونیک شاهد خیلی از وقایع هستیم.


امام جمعه بیرجند به پخش برنامه «زندگی پس از زندگی» از تلویزیون درباره تجربه‌های مرگ افراد مختلف اشاره و تصریح کرد: در قرآن آیات متعددی درخصوص عالم برزخ بیان شده و اگر توانستیم با استفاده از روایات دین و ائمه معصوم(ع) خود را از غفلت نسبت به معاد نجات دهیم برد کرده ایم وگرنه به هر جا برسیم باخته‌ایم.


امام جمعه بیرجند در ادامه با اشاره به اینکه کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ درس عبرت است، افزود: دکتر محمد مصدق در چنین روزی به آمریکایی‏‌ها اعتماد کرده بود و آنها را دوست خود فرض کرد لذا کودتای ننگین ۲۸ مرداد نتیجه اعتماد به دشمن بود.


وی با تأکید بر اینکه دشمن با هیچ کسی کنار نمی آید و حتی نوکرش را هم خودش انتخاب می کند، متذکر شد: در سال‌های اخیر نیز برخی کشورها از جمله مصر به آمریکا و غرب اعتماد کردند که در نتیجه این کشور در کودتا فرو رفت.


آیت الله عبادی تأکید کرد: افرادی نوکرصفت که اشتباهی دم از سازش با دشمن می‌زنند، این اعتماد نسخه‌ای از خودکشی است.


امام جمعه بیرجند با اشاره به گشایش قانون اساسی در امور مختلف تصریح کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، پیشرفته‌ترین قانون اساسی جهان بوده که توسط متخصصان فن و با دقت و صدق نوشته شده است.


وی به مسئولان ضرورت توجه به قانون را یادآور شد و افزود: برخی دولت‌ها روی کار آمدند و بی‌توجه به قانون اساسی از کنار آن رد شدند و نتیجه را هم دیدند اما امروز دولت مردمی و انقلابی روی کار است که امیدواریم در همه امور کشور به قانون اساسی تکیه کند.

 

 

کد خبر 1206907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha