آزادگان در اردوگاه های ارتش بعث عراق اسارت را به بند کشیدند

حجت الاسلام احمد نجنو گفت: آزادگان در اردوگاه های ارتش بعث عراق اسارت را به بند کشیدند و به آن خندیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۸ مردادماه حجت الاسلام «احمد نجنو» در خطبه های نماز جمعه کهنوج، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: یکی از راه های رسیدن به آرامش درونی اطاعت محض از خدا، ائمه و حضرات معصومین (ع است.

 
امام جمعه کهنوج بیان کرد: ماه محرم و صفر، ماه حزن و اندوه آل الله است و شیعیان توفیق پیدا می کنند نسبت به خاندان عصمت و طهارت (ع) عشق و ارادت خود را نشان دهند.
 
وی افزود: یکی از برکات خداوند به شیعیان، حضور در همین مجالس عزاداری ابی عبدالله (ع) و ریختن اشک در کنار انجام واجبات و ترک محرمات است.
 
حجت الاسلام نجنو با اشاره به اسارت اهل بیت (ع)، خاطر نشان کرد: امام سجاد (ع) به هنگام اسارت چند در خواست از یزید ملعون داشت؛ اول این که سر مقدس پدر بزرگوارم را برگردانید تا به بدن مطهرش الحاق شود.
 
خطیب جمعه کهنوج ادامه داد: دومین خواسته آن حضرت، این بود؛ اموالی که از ما غارت شده برگردانید که دست بافته های مادرم برای ما به یادگار مانده و مورد احترام است و سوم این که اگر قصد کشتن مرا دارید، شخص امینی را معین کن تا خانواده ما را به سلامت به مدینه برساند.
 
وی با اشاره به ماجرای سلمان رشدی، ابراز کرد: سلمان رشدی ملعون سالها قبل به مقدسات مسلمانان توهین و کتابی را منتشر کرد که در همان سالها از حضرت امام خمینی ره حکم ارتداد گرفت.
 
حجت الاسلام نجنو اظهار کرد: با گذشت چندین سال از آن فتوای تاریخی در هفته ای که گذشت، ظرف کمتر از ۲۰ ثانیه به بهترین شکل شکار شد که تحقیر سیستم سرویس های جاسوسی و اطلاعاتی دنیا را به نمایش گذاشت.
 
امام جمعه کهنوج اضافه کرد: ترور سلمان رشدی نقطه عطفی است برای ترامپ و همدستانش که در به شهادت رساندن سپهبد جهان اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی که هر چقدر هم انتقام سخت وی به تاخیر بیفتد، کابوس مرگ برای تروریستها که قوانین بین المللی را بر هم می زنند و به دروغ خود را حامی حقوق بشر می دانند کشنده تر خواهد بود.
 
وی با اشاره به روز جهانی مساجد، خاطرنشان کرد: مساجد از ظرفیت های بسیار بالایی در تحکیم بنیان خانواده برخور دار هستند که در این راستا هیئت امنا و همسایگان و مجاوران مساجد باید در پویایی و رعایت نظم و نظافت این مکان مقدس کوشا باشند.
 
حجت الاسلام نجنو تصریح کرد: توجه به قشر نوجوان و جوان از اهم فعالیتهای کانون فرهنگی مساجد باید باشد و امام جماعت خوش فکر و مردم دار می تواند در ارائه  خدمات فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و درمانی برای جذب مردم اثر گذار باشد.
 
خطیب جمعه کهنوج در خاتمه با اشاره به سالروز بازگشت غرور آفرین اسرای جنگ تحمیلی، عنوان کرد: آزادگان در اردوگاه های ارتش بعث عراق، اسارت را به بند کشیدند و به آن خندیدند.
کد خبر 1206912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha