مهمترین اصل در جهاد تبیین دشمن شناسی است

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: مهمترین اصل در جهاد تبیین، دشمن شناسی است چرا که در هر زمان سیاست دشمن فرق می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۸ مردادماه حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، زیارت سیدالشهدا (ع) را دارای ثواب بی شماری دانست و گفت: زائر آن حضرت مشمول رحمت الهی است و دعا در زیر قبه امام حسین (ع) مستجاب است و خداوند متعال تربت پاکش را شفا قرار داده است.

 
امام جمعه رودبار جنوب بیان کرد: اعمالی همچون حق گویی، مبارزه با نفس، محبت پروردگار، جواب بدی را با خوبی دادن، وصل شدن به اهل بیت (ع) موجب می شوند تا مورد اکرام پرودگار قرار گیریم.
 
وی ابراز کرد: بسیاری حق را تشخیص می دهند و می دانند حق با چه کسی است اما حق نمی گویند و از حق دفاع نمی کنند مثل ماجرای کربلا  که بسیاری امام حسین (ع) را می شناختند اما از آن حضرت دفاع نکردند.
 
حجت الاسلام افشارمنش اظهار کرد: متاسفانه برخی در زندگی دیگران تجسس می کنند و دنبال عیوب آنها می باشند این در حالی است که خودشان دچار عیب های فراوانی هستند که حاضر به رفع عیب های خود نیستند.
 
خطیب جمعه رودبار جنوب ادامه داد: وضعیت بعد از عاشورا برای شیعیان بسیار سخت بود امام سجاد (ع) در قالب دعا با مستکبران مبارزه کرده و زمینه حوزه علمیه امام باقر (ع) را فراهم کردند.
 
وی تصریح کرد: مهمترین اصل در جهاد تبیین، دشمن شناسی است چرا که در هر زمان سیاست دشمن فرق می کند.
 
حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به جنگ سخت دشمن در اوایل انقلاب، خاطرنشان کرد: در ادامه جنگ تحملی، دشمنان با شبیخون فرهنگی بر علیه نظام و انقلاب اسلامی دسیسه کردند و امروز نیز جنگ ترکیبی را شروع کرده اند.
 
امام جمعه رودبار جنوب ضمن تقدیر و تشکر از ریاست جمهوری به دلیل حضور در کرمان و مناطق محروم جنوب، عنوان کرد: استقلال جازموریان، تکمیل سیل بند، احیای منطقه ویژه اقتصادی جازموریان از مصوبات بسیار خوب سفر ایشان به این منطقه بود.
 
وی با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد، بیان کرد: درس ها و عبرت این کودتا عدم حضور مردم در میدان و عدم اعتماد آنها به آمریکا است.
 
حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، یادآور شد: بیشتر نیازهای موکب شهرستان رودبار جنوب برای اربعین برطرف شده اما همچنان از مردم می خواهیم کمک های نقدی و غیر نقدی خود را برای موکب شهرستان اهدا کنند.
 
خطیب جمعه رودبار جنوب در خاتمه گفت: هدیه به روح شهدای امنیت و مخصوصا شهید جلالی که در هفته پیش به شهادت رسیدند صلوات و درود می فرستیم.
کد خبر 1206914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha